Hoe kom ik van blauwalg in mijn aquarium af?

Sinds vrij lange tijd heb ik last van blauwalg in mijn aquarium, maar nu gaat het "uit de hand lopen". Hoe kom ik hier vanaf, graag een "natuurlijke" manier, maar als er chemische (visvriendelijke) manieren zijn lees ik het ook graag.

Voor de ingeweide, mijn waterwaardes:

NO3: 10
NO2: 0
GH: >7 maar <14
KH: 6-10
PH: 7.2

En een extra vraag, is het dodelijk op lange of korte termein voor vissen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Er bestaan capsules die werken tegen blauwalg, gewoon even naar vragen bij de speciaalzaak. Hebben ze die niet, dan kunnen ze deze misschien wel voor je bestellen via de firma Landman.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de diere handel protalon 707 halen. Kost rond de acht euro. Is een kuur van zeven dagen. Onschadelijk voor je planten en vissen. Na 14 dagen nog een keer herhalen. Dan heb je er geen last meer van. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen is blauwalg zelf niet bepaald visvriendelijk.
Het is in feite ook geen echte alg, maar een bacterie, en kan dodelijk zijn voor je vissen.

Voeg waterstofperoxide toe aan je water, en dan kom je er wel van af. Is bij normale doseringen niet schadelijk voor je vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauwalgen produceren giftige stoffen waar je vissen aan dood kunnen gaan.
De meest waarschijnlijke oorzaak is te veel fosfaat in het water.
Dit krijg je door te veel voeren.
Te kleine filter.
Niet goed werkende filter.
Pas schoon gemaakte filter, waardoor hij tijdelijk niet voldoende werkt.
Te weinig of nooit water verversen.
Alleen door de oorzaak op te zoeken kom je van dit probleem af, laat je niet verleiden om de alg zelf te bestrijden,dat is puur symptoom bestrijden en geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kan doen is de bodemgrond te verbeteren.
Vaker de bodem ontmolmen!!!
Vaker gedeeltelijke waterverversing
Waterkwaliteit verbeteren
Algen kun je bestrijden met Tetra Producten