hoe kan ik mijn vissen entertainen

Ik wil graag dat mijn goudvissen plezier hebben zijn er speeltjes of iets wat ik voor ze kan halen dank u wel

Toegevoegd na 55 minuten:
Ze zitten niet in een kom maar in een aquarium en ik heb al een huisje en zo en plantjes ik vroeg me gewoon af of er ook speeltjes bestaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke dag een dansje voor de bak houden met een gek hoedje op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een ontzettend lieve vraag =))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de kom in een grote vijver, kunnen ze een extra groot rondje zwemmen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dat dansje wel een goed idee :P

Het beste antwoord

Ik denk niet dat je je vissen echt kan entertainen, je kan hun wel een mooi leventje geven, door er inderdaad van die huisjes en potten in te zetten.
En je kan voor ze zo nu en dan wat lekker eten geven, kijk bijv even op: http://www.petsplace.nl/index.php/vis/voedsel/217576-levend-en-diepvriesvoer-voor-vissen

Maar houd je vissen vooral tevreden, door een voldoende grote bak, plantjes en dingetjes op in te schuilen, eten.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan een luchtpompje erin hangen.Of zo n kruikje waar ze in kunnen zwemmen en ook weer uit natuurlijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
En zo n groen takje erin leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan helaas nog niet stemmen maar dank je wel voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan geef ik namens jou een plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx pokemon
Of ze er echt plezier van hebben weet ik niet maar er zijn onderwater huisjes of potjes waar ze zich een beetje in kunnen verschuilen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan allerlei plantjes er in doen en stenen of kruiken, als je inspiratie wilt kun je even naar een dierenwinkel daar kan je allerlei leuke dingen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grootste plezier dat je je goudvis kan doen, is hem in een schooltje houden. je zegt dat je al meerder vissen hebt, dan heb je ook wel gemerkt dat ze veel plezier van elkaar hebben, er wordt gestoeid en gesjanst.
Waar je natuurlijk wel aan moet denken is dat meer vissen ook meer ruimte nodig hebben.

Goudvissen spelen niet, maar het zijn wel vissen die zich met soortgenoten gelukkiger voelen. en natuurlijk in een aquarium met voldoende bewegingsruimte, en een goede verzorging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedek de bodem met fijne kiezelsteentjes of grind (1-3 mm) omdat goudvissen graag grondelen. Hierbij nemen ze zand in de bek, zeven het voedsel eruit, en spugen het zand daarna weer uit. Dit is een natuurlijk goudvissengedrag en komt hun welzijn ten goede.

Strooi vervolgens een laagje grovere kiezels (5-8 mm). De kiezels moeten rond zijn, zodat de goudvis zich niet bezeerd. Zorg ervoor dat ze schoon zijn, door ze eerst in een emmer grondig te spoelen.

Een aantal decoraties in het aquarium is leuk, maar laat ook ruimte voor de vis over. Zorg ervoor dat deze accessoires geen scherpe randen hebben. Gebruik ook liever geen kalkhoudende stenen of schelpen, die de hardheid en waterwaarden doen schommelen. Hier kunnen vissen ziek van worden. Plaats ook een aantal waterplantjes.