wat betekend een harmonieuze kat ?

een siamees is een harmonieuze kat
wat betekend ht nou eigenlyk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat dat ras evenwichtige katten voortbrengt die lekker in hun vel zitten en niet snel van hun stuk te brengen zijn ?
Zelf vind ik niet dat de Siamees daar onder valt omdat ik ze tamelijk hysterisch vind in hun gedrag maar op mijn mening zit je niet te wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere kat kan harmonieus zijn. Veel hangt af van het moederdier en de tijd die het dier in het nest heeft doorgebracht. 14 Weken is een voorwaarde, dan is de kat optimaal door zijn moeder voorbereid op de grote mensenwereld. Als de fokker dan ook nog heeft bijgedragen aan de socialisatie is het plaatje compleet.

Wat anders is, of het een rustige kat is of een actieve kat. Dat hangt van het ras en het karakter af. Maar een actieve kat kan net zo goed harmonieus zijn. Ik noem het liever stabiel en uitgebalanceerd
Ivana
12 jaar geleden
voor de oa de siamees wil dat zeggen dat het in algemeen katten zijn die in harmonie kunnen leven met de mens.

het is beslist geen kat die op zichzelf is, en zeker aandacht vraagt (letterlijk en figuurlijk)
geen kat dus die je naast het gezin erbij hebt, maar een kat die zich binnen het gezin aanpast (in harmonie met) en zeker zijn eigen plekje in zal nemen door zich in het gezin te schikken (op een pos manier!)

kortom, dol op aandacht, vriendelijk en ook erg intelligent.

(er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dat heb je altijd en overal)

zit je over aanschaf te denken van een siamees, realiseer je dan wel dat het katten zijn die een flink stemgeluid hebben en tegen je aan kunnen praten. en zeker om aandacht kunnen vragen (als ze het al niet opeisen) :)

niet iederéén vind dit prettig!!!
kan je dit wel waarderen heb je een maatje voor het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik heb 24 jaar lang Siamezen gefokt. De Siamees die nu Thai wordt genoemd. Absoluut geluidloze katten. Die magere scharminkels, die nu in de mode zijn, hebben een heel ander karakter en zijn erg veeleisend.
Maar er is een nieuwe serie fokkers opgestaan die zich weer op de "Siamees van vroeger" hebben geworpen en prachtige lijnen voortbrengen.
Voor de nieuwe Thai Siamees zie volgende site: http://www.russischblauwcattery.nl/indexned.htm