Mijn hond puppie plast steeds in de benzgewoon als de benz openstaat hoe komt dat?????

Toegevoegd na 39 minuten:
nee geen auto hahaha een benz voor de hond

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mercedes Benz?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah een bench...

Antwoorden (3)

Dat heet een BENCH, geen benz! Misschien is je hond bang? Als honden zich veilig voelen, bevuilen ze hun eigen bench in principe niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de het deurtje ook dicht doen. Een pup heeft behoefte aan een eigen plek waar hij rustig kan liggen/ slapen. Verder zal de pup, zijn eigen nest niet bevuilen als de ruimte kleiner is. Zie bron hieronder voor meer info!
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou een hondje zijn eigen ruimte niet moeten bevuilen. Er zijn echter een paar uitzonderingen.

Als de pup is groot geworden in een stal achteraf bij een slechte fokker of hondenvermeerderaar en zijn moeder heeft niet de kans gehad het nest schoon te houden, dan is de kans groot dat de pup ander dan normaal gedrag gaat vertonen. Dus zal hij de plas laten lopen, daar waar de drang is. Is dat in de bench, dan doet hij het ook daar, want zijn nest was ook altijd vuil.

Een andere reden kan angst zijn. Als je hem iedere keer dat hij zijn ontlasting niet kan ophouden er met zijn neus doorheen haalt, wordt hij dermate onzeker, dat hij zich in het diepste holletje terugtrekt en het stiekem gaat doen in de bench.

Misschien heeft de pup een lichamelijk probleem, blaasontsteking of iets waarmee je naar de DA moet en is ook het minimale ophouden om buiten de bench te komen al te veel gevraagd.

Tot slot de vraag: hoelang is de pup al bij je in huis? Pas een week? Maak je dan geen zorgen, geef hem even de tijd om jouw regels te leren kennen en heb geduld. Niet op hem mopperen. Zolang het begrip nog ontbreekt, heeft hij ook geen fout begaan. Maak het rustig schoon, zorg voor een nieuwe schone ligplaats in de bench en laat het hondje zeker in het begin iedere twee uur even op het door jou uitgekozen plasplaatsje buiten. In ieder geval even uitlaten na het eten en het spelen. Prijs hem de hemel in als alles goed gaat en onthoud je van commentaar als het mis gaat.

Als je rust inbouwt is het plassen in de bench binnen de kortste keren verleden tijd. Succes.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, volledig antwoord, Ivana - +1
Toch nog 1 tip : het kan zijn, dat de bench nog een beetje te groot is voor je pup. Maak de bench kleiner, door er bijv. een krat of een stevige doos in te zetten, zodat hij niet ergens kan plassen, en evengoed nog een lekker droog plaatsje heeft om te liggen. Je hondje is al zo goed als zindelijk, als hij daarheen gaat om te plassen - hij moet nú nog even leren, dat dit niet de goede plaats daarvoor is....succes, en geniet van je pup !!
Rieneke1
14 jaar geleden
+1