Mijn hond plast na 4jaar terug in huis,wat kan ik doen?

Mijn hond, een markies van 4jaar oud plast na de verbouwing van mijn keuken terug in huis. .Ben een beetje wanhopig want als dat verder duurt wil mijn echtgenoot hem naar een asiel brengen.Hij is onderzocht door de veearts en er is niets gevonden dat duidt op een afwijking

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Wellicht naar een dierenarts voor gezelschapsdieren gaan, ipv naar een veearts? Is de urine gecontroleerd, of heeft de veearts alleen wat in de hond geknepen? (Veel veeartsen denken röntgen-ogen te hebben).
Wellicht kan je echtgenoot elders op kamers of zo? Een dier neem je voor het leven, niet voor even.
Z512099
8 jaar geleden
Je trouwe viervoeter daarvoor naar het asiel brengen, daar heb je een hart van steen voor nodig.
De hond heeft tijdens de verbouwingswerken duidelijk veel stress gehad en te weinig aandacht.

Antwoorden (1)

Het zou zo maar kunnen zijn dat de hond de verbouwing als een nieuw 'huis' ziet en er dus zijn merkteken wil plaatsen. Ga hier op een rustige manier mee om, maar verbiedt het met kalme stem.
Je schrijft niet of het een stabiele of een onzekere hond is. Dat alles kan een oorzaak zijn en vraagt een andere begeleiding.
De hond wegdoen hiervoor is een foute houding. Red de situatie door even een goede hondentherapeut erbij te halen, die kan het karakter van de hond beoordelen en de oplossing aandragen.
Als de hond door een veearts is onderzocht en er zijn geen lichamelijke oorzaken gevonden, dan zit het dus echt in het 'markeren van een nieuwe, vreemde omgeving'.
(Een veearts is een dierenarts, niet meer maar ook niet minder!)
Ivana
8 jaar geleden
Z512099
8 jaar geleden
+, goed verwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben het met je eens, dat de hond kan denken dat hij zijn nieuwe omgeving moet markeren, ook met de manier van de manier van aanpakken hiervan is prima. ook is een veearts is een dierenarts, maar de veearts zal veel minder te maken hebben met rashonden dan de dierenarts, een second opinion bij de dierenarts lijkt me daarom een goed idee. +
Ivana
8 jaar geleden
In Nederland houden veeartsen tevens praktijk voor kleine huisdieren. Hun kennis is niet minder dan van een 'gewone' dierenarts. Een gewone dierenarts daarentegen heeft minder verstand van (groot) vee. Twee veeartsen in de familie, die tevens kleine huisdieren behandelen. In de dorpen is alles dubbelop!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus! +