dat is een
chinese algeneter ofwel een Beaufortia soort met veel ondersoorten (en verschillende aftekeningen)

leuke beestjes, vooral als je van de onderkant kijkt. de 'zuignap' over het hele lichaam bijna, en de vorm van een gitaar of schoenzool :)

vreedzaam visje als er niet teveel soortgenoten in zijn bak zitten want dan kunnen ze territoriaal zijn.

stroming in het water stel ie op prijs (vandaar de zuignap) en eet naast alg (dit is echt zijn ding :) en voedsel van andere vissen wat op de grond komt ook heel graag muggenlarven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant! Hoe zou hij smaken is hij lekker klaar te maken? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OH!!!! monsterlijke gedachte !!!!! Bas, het is niet een formaat volwassen karper hoor!
Na het schoonmaken hou je al bijna niets horen, en bij het bakken in de pan (b.v.) hoor je waarschijnlijk iets van 'TSSSSsssssss' en verdampt je maaltijd waar je bij staat. (het is dat ik weet dat je ook weleens aan koffie denkt, anders zou ik echt denken dat het enkel eten was) :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij ziet er zo flink uit, hmmmm, dan maar een heel schooltje, dat vult beter..... :oP (smek) Maar wacht..... oh, neeeee! Wat een lieve oogjes!!! (net even ingezoomd) Ik neem het terug!!!! Die wil je toch niet opeten! Nou ja knúffelen gaat ook wel een beetje ver.. :)
Maar even zónder alle gekheid - ik heb ooit/jaren terug van ze gedroomd, ik stond in een kamer of een soort bassin met een laagje water van een cm of 25, met een stuk of wat van deze visjes... sterk. Geloof je niet hè? Is echt waar. Ik weet heel veel dromen jaren later nog, trouwens. OK, we dwalen af. Ik vindt het een heel bijzonder visje. Stammen we hier soms vanaf? Zou kunnen... :o) Hij heeft wel de kleur van koffie trouwens.. (ik ben in een melige bui met die temperatuur, sorry)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(t is toch ook werkelijk waar niet te geloven met die Bas he....!!) het weer.....melig.
ja natuuuuurlijk! en daar heb jij echt warm weer voor nodig (huhum) toch?! vreemd die droom over hetzelfde visje. droom ook vaak van vissen (jaja! een heus viswijf) maar dat de tropische varianten in kanaal en andere kleine wateren (soorten van de tetra's, levendbarende tandkarpertjes, cichlide enz) hij heeft idd de kleur van koffie! zie je ook het wolkje room erin? (alleen al om die reden weet ik zeker dat ie niet te eten is, want lust geen koffie. in jouw geval zou ik een dergelijk visje heeeeel ver uit je buurt houden, ook als ie lieve oogjes heeft!) :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn dat dan chocolade kleurige visjes, die cichlides? (de temperatuur stijgt hier nog steeds, puffff...) :PP Overigens, mijn sterrenbeeld is vissen, en heb 5 'dingen' astologisch gezien in vis staan is mij wel eens verteld - een soort supervis dus. Ik voel me ook af en toe een dolfijntje, helemaal als ik in zee ben, dan ben ik nl. helemaal in mijn element. Van de hak op de tak, heb wel eens met wilde dolfijnen gezwommen in open zee - helemaal te gek (was bij het eiland Bimini).. Wat mooi dat jij veel van dieren weet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt mij ook wel wat, zwemmen met dolfijnen! maar dan niet in harderwijk, echt die wilde rakkers die zelf kiezen om met iemand te zwemmen, dus zonder dat het weer een visje oplevert. en idd ja, die vis heeft te maken met chocolade bas HAHA kijk maarhttp://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.hippocampus-bildarchiv.com/images/FSWMYS42505_Hypselecara_coryphaenoides.jpg&imgrefurl=http://www.hippocampus-bildarchiv.com/tier_10323_Hypselecaracoryphaenoides.htm&usg=__-NJ0oFG6X7u7aThgklynHXcr7Hs=&h=283&w=425&sz=22&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=oaSRcPZuPnf5zM:&tbnh=101&tbnw=151&ei=zLwJTvKuIYSeOszz-ZsB&prev=/search%3Fq%3Dchocolade%2Bcichlide%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26rlz%3D1C1CHHJ_nlNL395%26biw%3D1024%26bih%3D677%26tbm%3Disch%26prmd%3Divns&itbs=1&iact=hc&vpx=106&vpy=85&dur=2204&hovh=183&hovw=275&tx=173&ty=107&page=1&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1024&bih=677 oops.... !!!!(geen link naar een walvis hoor)
maar droom over het algemeen toch van de veel kleurigere variant moet ik zeggen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me lekker! Puur met een laagje witte chocolade... Die vis moet maar hard zwemmen als ik 'm zie.... (smek) Zijnde vissen in jouw dromen het verticale typ? Ik heb wel eens mijn ogen uitgegeken in Mexico (Playa del Carmen, toen het nog een niet toeristisch dorpje was = Caraïbische kant) met snorkelen, gewoon 5 meter van het strand begon het al, adembenemend. Ik vertelde wat ik zag (inclusief grote roggen, hihi) en niemand van het reisgezelschap heeft ook maar 1 voet in zee gezet... over gemiste kansen gesproken.
Daar zou ik graag nog eens heen gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roggen en voetjes gaan niet altijd samen dus snap de rest wel!!! zelfs in harderwijk (dolfinarium) missen ze een stukje staart....toevallig nét waar de stekel zit, zo raar!!
wel leuk om te aaien, en hun bekkie voelt heel gek. (2 kleine ruwe pukkelige maalsteentjes zeg maar, met de kracht van een wasknijper... niet killing dus) :) heb me een keer helemaal slap gelachen daar. portie voer halen. krijg je 1 half middelmaat mosselschelpje met een paar stukjes vis erin. ikke ; is dat alles? andere pers; ja maar er liggen een paar stukjes op hoor.
ikke; nou zeg maar tegen die sushi chef van je dat ik m goed gierig vindt. (dat hoofd van die gozer!!! HAHAHA) maar klinkt wel goed verder hoor Playa del Carmen. wanneer gaan we?? :OP de visjes uit mijn droom zijn heel onschuldig hoor. ze lijken nog niet eens op een rog, of schol of wat anders plats. gewoon van die vrolijk gekleurde visjes, (die ik niet met eten/drinkenswaren vergelijk) tropisch en hier in de vrije natuur. en elke keer sta ik weer te kijken in mijn droom. 'hoe komen ze hier?' hoe overleven ze hier?
heel wazig dus... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat gevaar zag ik helemaal niet. En voor mijn gevoel was het er ook niet, gewoon respect voor wat leeft, voor elkaar als wezens, nieuwsgierig oog in oog komen. Voor grote gevaarlijke wezens die een mens als prooi zien gaat dit natuurlijk niet op, maar zelfs een kleine haai hoef je helemaal niet bang voor te zijn. Veel van die fel gekleurde visjes schijnen behoorlijk giftig te zijn en dat is met veel andere diersoorten ook al zo, b.v. slangen, boomkikkers. Dus een beetje oppassen geblazen, maar ook niet te schijterig, anders loop je alle fun mis. :) Wat zielig voor die roggen in Harderwijk... afijn, het hele idee van zulke dieren opsluiten klopt al niet. Wel leuk dat je mocht voeren! :))
Kun je ook met ze praten, in je droom? (beeld je in dat je een vissenfluisteraar bent) hihi - nee, wel een (beetje serieus bedoeld hoor!)

Andere antwoorden (3)

Ancistrus Soorten,ik neem aan dat je een tropischebak hebt anders moet je op deze bron even snuffelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop (en denk) niet dat deze het is (worden enorm GROOOOOOOT overigens) :)
Lijkt mij meer een Gastromyzon Punctulatus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een Beaufortia, ik zou zeggen de Leveretti.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de tekening van de Leveretti is heel anders.