Vannacht zijn de pups geboren. Maar hoeveel nachten blijf je erbij slapen zodat de teef ze niet dood gaat liggen?

We hebben doodligstangen in de kist en de teef is heel voorzichtig en rustig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Wij hebben de tip gekregen hout langs de randen van de kist te timmeren. Zo kan de moeder ze niet doodliggen.
Ik zal zo een afbeelding toevoegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die hebben wij ook zie foto die gele stangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op dat je aan alle randen het hout plaats, ook waar de teef de kist uitklimt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat hadden wij ook alleen kon de teef er dan niet meer uit omdat ze zeer klein is.
Bedankt voor je tip +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh sorry!
Ik had die gele stangen niet gezien.
Voor de rest de tip: niet te angstig doen, anders kan de moederhond de pups verlaten of doodbijten.
Even zeggen:als de moeder de pups verlaat, bel onmiddellijk naar moederlozepups, zie google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze de pups verlaat denk ik niet.We hebben zelf ook de reu in huis {de vader} maar die mag nog niet naar de kleintjes kijken zo goed is ze ervoor.

Andere antwoorden (3)

Je hoeft er echt niet bij te gaan liggen. De teef is goed bij machte dat alleen te klaren.

Als ze een pup "doodligt" zal dat zijn omdat hij/zij iets mankeert en niet levensvatbaar is. Katten doen dat ook. een gezonde pup piept als hij in de knel komt.

Ik hoor dat wel meer, dat mensen er bij blijven slapen. Bij een gezonde hond is dat absoluut niet nodig en alleen maar een soort menselijke reactie. Heeft niets met het natuurlijke gebeuren van doen.

Ga lekker naar je eigen bed.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens dat de teef een pup doodligt omdat die iets mankeert.Ik heb al vaker gehoord dat er gewoon gezonde pups doodgelegen worden omdat de teef het piepen niet gehoord heeft omdat ze op het hoofdje van de pup lag.
Ivana
12 jaar geleden
Is achteraf opductie gedaan door de dierenarts bij de doodgelegen pup? Vast niet! Het is dus nooit te zeggen of die pup wel gezond was. De moederhond hoort het piepen altijd, tenzij ze doof is, maar met een dove hond fok je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de natuur zou er ook geen mens naast gaan liggen.
als je zoals je zelf al zei er heel voorzichtig mee is kan ze gerust alleen zijn snachts.
ik heb het mijn mijn twee nesten ook nooit gedaan.
ik denk dat ze er alleen onrustiger door word, om dat ze anders s,nachts ook alleen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het idd eens met het feit dat de moederhond pups dood die niet goed zijn maar of dit te maken heeft met doodliggen weet ik niet. Bij ons in het nestje Jack russels heeft Jacky 1 pup gedood waarvan wij al dachten dat die wat mankeerde.