Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je zelf maken als eten voor een kraai??

ik heb een kraai die ik moet verzorgen, ik geef hem nu afentoe een wormpje en wit brood met melk doorelkaar geprakt. maar ik wil ook iets anders te eten geven maar wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het geen kauw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onthou hem/haar het vrijdagmiddag pilsje niet...
Ivana
12 jaar geleden
Van witbrood met melk krijgen ze kropslijm, dan stikken ze. Niet doen dus. Zoek bij de dierenspecaalzaak naar het juiste voer!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kunt hem ook fruit en vis geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eieren 9het zijn normaal nogal eierdieven dacht ik. Dus die zal hij ook wel lusten
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
leuk als snack, maar als maaltijd te eenzijdig.
anneliez
12 jaar geleden
Er werd toch gevraagd naar OOK iets anders, met die gedachte heb ik geantwoord, niet om uitsluitend ei te geven, sorry als het verkeerd overkwam
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, verkeerd begrepen, sorry :)
evenzogoed geen beste maaltijd, alles bij elkaar.
hallo, wij hebben een jonge kraai gehad, wij haalde in een dierenspeciaalzaak waar ook hengelsportartikelen verkochten meelwormen, hij was er gek op, en heel goed voor ze.
maar oppassen als die wat ouder is.
de onze vonden we bij ons thuis, hij was uit een nest gevallen, maar toen die ouder werd en achter ons buiten aan hupte, is er een van de oudere gekomen en heeft hem doodgepikt omdat bij navraag bleek dat hij in z,n territorium verdedigd, en de jongen daaruit moeten verdwijnen.
dus als je een hoop geschret en geschreeuw hoort als de jouwe buiten is, dan is het mis, en snel binnenhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb laatst een kraai gezien die een naaktslak op pikte van de grond. Dus een naaktslak!! En je hebt geluk want die zijn er nu volop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker geen witbrood en melk geven.
een kraai eten geven is heel simpel; geef hem geweekte kattenbrokjes, en hij krijgt alles binnen wat hij nodig heeft.
dit geldt voor zowel jonge als volwassen kraaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
trouwens, als je er zo weinig van weet, kan je hem beter naar een vogelopvang brengen.
ook om het gevaar van tam maken te voorkomen.
heel leuk, een tamme kraai of kauw, maar niet in het voordeel van de vogel.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik geef hun ook geweekte kattenbrokjes , ik heb een jonge verwaarloosde kraai in mijn tuin ik zie hem ervan opknappen je kan ook een kuipje kattennatvoer geven dat vinden ze ook heerlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding