Mijn vis zwemt niet naar het wateroppervlakte om eten te happen, als ik hem bloedwormen geef die naar de bodem zakken eet hij die wel. Wat doe ik fout

Als ik hem gewoon visvoer geef (korrels) komt hij niet aan het wateroppervlakte happen, bij bloedwormen die wel naar de bodem zakken reageert hij wel en eet ze gewoon op.

Wat doe ik fout of hoe kan ik dit oplossen?

(PS.: De vis zit er pas2 dagen in)

[Aquarium: 60L)

Toegevoegd na 1 uur:
PS. HET IS EEN GEWONE GOUDVIS

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Misschien weet de vis wel dat hij die wormen gaat krijgen en komt daarom je vlokken niet halen.
Geef hem die bloedwormen een paar dagen niet dan komt hij wel boven.
Hij is te verwent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is het voor vis? Je hebt drie typen vissen, bodemvissen, middenlaag vissen en oppervlaktevissen. Dat zie je vaak aan de bekvorm. Oppervlaktevissen wijst de bek naar boven, middenlaagvissen zit de bek in het midden van het lijf en bij bodemvissen wijst de bek naar beneden. Misschien heb je een bodemvis in jouw aquarium? die voelt zich thuis op de bodem, en dat zou kunnen verklaren dat hij alleen bloedwormen eet.

Als het een gewone goudvis is oid dan zou er iets mis kunnen zijn met zijn zwemblaas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vis met honger eet altijd en overal!
Maar rode muggenlarven vind hij wel heel erg lekker en bij de bodem voelt hij zich al een beetje veilig in de nieuwe bak.
Laat hem maar even wennen, en een paar dagen niet eten geeft niets, zelfs een week niet eten geeft niets!
Hij is koudbloedig en eet alleen om te kunnen groeien en geen eten, geen groei. maar dat geeft niets.
Binnen een week zal hij zich wel thuis voelen en oh ja, neem er nog een visje bij, dat gaat veel beter!!