wat voor diertjes zijn het?

Dus, mijn kat lag een hele morgend buiten, kwam ze eindelijk naar binnen dus 'k ging ze wat strelen en toen 'k echt goed keek op haar pest zag 'k dat er allemaal kleine witte diertjes in haar pels zaten, overal. ze waren ze klein dat ze leken of het was stof maar het waren echte diertjes, ze kropen enzo. Heeft iemand een vermoede wat voor beestjes dit zijn? ze waren echt heel klein en wit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

het lijkt heel erg op spint, een beestje dat op de planten zit

Toegevoegd na 1 minuut:
ze zijn maar 0,2 tot 0,5 mm groot, dus het lijken idd net zandkorreltjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ieuwww, ik krijg jeuk bij het zien van die afbeelding....!

Andere antwoorden (3)

Dat kunnen wormen zijn.
Zijn ze nu weg? Zo niet, dan even naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klinkt naar luizen, hoewel je die bij katten zelden ziet.
een pipetje vlooienmiddel (van de dierenarts) zou moeten werken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
je hebt luizen in allerlei kleuren.
Rieneke1
12 jaar geleden
lees maar:
http://www.front-lines.nl/home/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=41
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Rieneke1
12 jaar geleden
ik weet niet hoe je kat die luizen heeft opgedaan.
mogelijk door contact met een ander dier, en waren de luizen nog onderweg naar de huid. ik weet wel dat als ik een vogel met luis vastpak, dat ze dan binnen de kortste keren op m'n armen lopen. *krijgt nu jeuk*
Misschien heeft ze tegen een plantje gelegen en zit er nu bladluis in haar vacht? Dat zal vanzelf wel verdwijnen.