pup van 12 weken eet aan de muren ?

onze pup van 12 weken betrapte ik eergister dat hij opeens aan de muur bezig was.
Nu doet hij het elke dag. Het is een hoekje waar vroeger een schoorsteen zat. en het lukt hem ook nog om de stukjes eraf te krijgen. Wat zou dit kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (9)

Puppy's knagen nou eenmaal graag!! Je moet hem er goed voor straffen en laten merken dat het niet mag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed straffen? Jij haalt zeker ook de snuit van een puppy door zijn eigen pies als de pup in huis plast wat niet mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min 6...
goed straffen voor natuurlijk gedrag. op zich al fout maar helemaal bij een pup natuurlijk. kweek je fijn gestoord gedrag mee met dit soort acties, waardoor de hond uiteindelijk weer eens de L#L is zoals gewoonlijk. waardeloos antwoord, sorry dat ik het zeg.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee een eucalypje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
word zelf ook een beetje gedragsgestoord en vals van dit soort antwoorden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met goed straffen bedoel ik, een gepaste straf...opvoeden heet dat..heb zelf al jaren honden en daar is nooit iets mis mee geweest.....dus zoek een ander slachtoffer om uit te maken voor dierenbeul!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
straf helpt niet als het om natuurlijk gedrag gaat, er bestaat geen straf, ook geen gespaste straf.
honden opvoeden doe je niet met straf. dus met goed straffen bedoel je ineens opvoeden als ik het goed begrijp? okay....
geef je een kat ook op zijn kop of een gepaste straf als ie met een muist aan komt om het zo op te voeden? maareh, heb je mij horen zeggen dat er wat mis is met je hond? en waar staat dat ik je een dierenbeul ben? wie zegt dat ik een slachtoffer zoek? of is dit een beetje je eigen invulling omdat we het niet allemaal met je eens zijn. maar goed, ik hou me pas een blauwe maandag bezig met honden en is het me niet met de paplepel ingegoten. geen africhting, keuring, wedstrijden, cursusjes, pakwerk, speurwerk, en heb nooit zogenaamd probleem gedrag op weten te lossen bij honden van anderen omdat ze mij er niet om vroegen. herplaatsers, honden waar anderen niets mee konden, verwaarloosd, ziek, alles is hier in huis geweest en zijn allemaal als nog groter wrak en hoopje ellende weer weggegaan hier omdat ze niet klaar waren voor een nieuwe start elders zodat er geen nieuwe probleemhond kom worden opgevangen. ik hoop dat je nu uit je slachtofferrol kan komen met een goed gevoel....
Puppis hebben behoefte om te knagen. Meer dan dat is het niet.
Geeft hem iets waar hij wel op mag bijten en haal hem steeds weg bij die plek. Zeer consequent zijn. Niet 1 keer toestaan, ook niet per ongeluk: dat betekent dus constant opletten. Zeg tijdens het weghalen "nee", of welk ander woord dan ook, zodat hij leert dat dit woord betekent, dat iets niet mag.
Meteen bij het weghalen dus iets geven waarop hij wel mag bijten.

Toegevoegd na 1 uur:
*Puppis* = Puppies...excuus ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, alternatieven bieden, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Rieneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, niet straffen maar "op een ander idee brengen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Suusx2 ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
calm and assertive!!!! rustig worden en blijven, en snel een beetje :) info over pups had waarschijnlijk ook geholpen. wel afleren idd, voor het een gewoonte gaat worden wat niets meer met puppen gedrag te maken heeft. een fluisterend plussssssje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fluisterende thanxxxx ;-)
Ik ga er vanuit, dat mensen die een pup aanschaffen, zichzelf door en door hebben geïnformeerd vantevoren......wétende dat dit zoooooo vaak niet zo is.... helaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt zo schattig en simpel allemaal (en dat is het ook, maar op de juiste manier) :)))
je hoeft niet streng te zijn maar alleen duidelijk rechtvaardig en consequent. veel mensen snappen het idd niet, en op jonge leeftijd kan een pup met schattige 'zielige' blik al behoorlijk zijn eigen plan trekken die op latere leeftijd toch niet helemaal overeen lijkt te stemmen met dat van de baas. info info en nog eens info, en voor jezelf weten wat je wel en wat je niet wil van een hond, en dus ook niet van een pup want ook dat is een hond. (pups mogen springen, maar het dier weet niet dat ie over een paar maand toch behoorlijke modderpoten achter laat, niet meer zo'n knuffelfactor heeft, en mensen uit het evenwicht kan brengen met een even vriendelijke begroeting als een paar maand terug. hij weet niet dat ie groot is, maar dan is het ineens niet meer leuk en snapt er geen hout van de reactie die ineens zo anders is.
en dat zijn dingen die ik dan weer zielig vindt. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps!
Waarschijnlijk zit er iets wat voor hem lekker ruikt of misschien zit er wel een lekker smaakje aan.

Je moet zorgen dat hij genoeg speeltjes heeft om te kauwen.
Zodra je ziet dat hij weer naar dat plekje gaat zeg je: nee of foei (net wat je wil gaan gebruiken in de toekomst), haalt hem daar weg en geeft hem een speeltje.

Het beste is om een pup in de bench te doen als je weg moet, is veilig voor je meubels, schoenen e.d. en de pup kan zich ook nergens aan bezeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip: ik had vroeger een blikken busje met klein geld in de kamer staan. Telkens ik onze pup zag knagen aan meubelen gooide ik het doosje naast hem.
Hij schrok dan zo erg van het lawaai dat hij bij mij troost kwam zoeken :)
Op de duur snapte hij dat er iets onaangenaams gebeurde als hij aan stoelen of kasten ging knagen, en hij heeft het nooit meer gedaan.
Uiteraard moet je zorgen voor kluifjes of kauwspeelgoed, want een pup moet nu eenmaal ergens aan kunnen knagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden kluiven en knagen graag, want in de natuur eten ze hun prooi helemaal op, dus ook de zachte botten en kraakbeen. Zo houden ze hun gebit schoon.

Maar puppies hebben dat nog veel meer vooral ook omdat ze aan het wisselen zijn en door speelsheid.

Het beste is om je pup na het eten een kauwbot te geven van onderhuidsbindweefsel. Dat zijn de witte kluiven. Deze zijn hard genoeg om op te kauwen, maar ook zacht genoeg om er stukjes vanaf te bijten. Ze worden ook niet klef en vies maar worden volledig opgegeten.

Bovendien is het goed voor je pup om hem dit aan te leren. Ten eerste houdt je zijn gebit optimaal en ten tweede heeft hij wat te doen als hij zich verveelt of als jullie er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snoopy , het zou kunnen dat hij behoefte heeft aan kalk.Maal of hak een zacht botje klein , of geef hem 'n heeel zacht klein botje . NIET van gevogelte! Het stukje bot moet geen scherpe puntjes hebben. Daarnaast kan je hem zo'n "namaakbot"geven om op te kauwen . Maar daar zit geen kalk in .Dat is alleen om hem bezig te houden. De geur vind hij lekker , en het is ook goed voor het wisselen van de tanden. Als hij door het zachte botje ophoudt met de muur , geef hem dan geregeld zo'n botje.Succes. De "botten"op de foto van Loenie zijn perfect. Er zijn vele soorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen strak plan een zacht klein botje.
die dingen passen in een keel van een hond dus lijkt me niet verstandig.
net als het laatste stukje glibberige buffelhuid waar ook de eerste en laatste hond nog niet in gestikt is. botje fijn hakken? scherp is dat. er is een poedervorm op de markt die gebruikt kan worden ALS er sprake is van kalkgebrek. neem aan dat de hond een volwaardig (puppy)voer krijgt dus een kalkgebrek.... wie weet is de muur niet van kalk maar vreet ie aan het behang, of een lambrisering. een pup moet 8 tot 12 weken bij de moeder blijven dus dan is een kalkgebrek wel heel snel veroorzaakt lijkt me en tot slot kan een pup een teveel aan kalk opnemen dus zonder dierenarts is een dergelijk advies niet verstandig.
kans op oedeem een groeipijn, (slechte aanleg van beendergestel juist met afwijkingen die niet te herstellen zijn bij langere periode teveel aan kalk) dus niet zelf zomaar gaan dokteren als het geen duidelijke reden is die door de dierenarts is aangegeven. als de hond aan een eiken tafel zou eten heeft ie ook geen last van houtworm en geef je hem ook niet zomaar een wormkuur lijkt me.... middelen kunnen een zogenaamde kwaal dus verergeren en in het geval van kalk kan je het probleem wat er niet is juist zelf veroorzaken. alle pups bijten ergens op, en deze toevallig op een muur.
Het is een ontdekkingsreis voor je pup en een puppy heeft nu eenmaal geen handjes om te voelen dus voelt alles met zijn bekkie. Zo voelt hij of iets hard zacht koud en warm is en soms ontdek je een nieuw smaakje, nieuw structuurtje en dat is soms best lekker!!!
Ook die loszittende tandjes zijn erg vervelend en als je aan iets begint te knagen, geeft dat ook verlichting (baby's hebben hun bijtring)
En als de tandjes los zitten is een harde muur/ding/tafelppoot/stoelpoot het enigste waarmee je die rottandjes eruit krijgt, Kindjes wiebelen met hun vingers de tandjes eruit, maarja, je puppy kan dat niet he.
Voorderest lees ik hier al allemaal tips wat je er aan zou kunnen doen.
Veel plezier (van) met je puppy, geniet er ondanks dit dingetje lekker van, ze zijn zo snel groot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet in hoeverre je je verdiept heb in het gedrag van een pup voor je er een aanschafte, maar het dier mankeert niets.

wat het kan zijn? puppengedrag.
je hebt spray (anti knabbel, en nee het is niet voor konijnen, echt voor honden) die je op een knaagplek doet.

uiteraard moet je er wel voor zorgen dat de pup ergens anders zijn knaag behoefte op kan botvieren. (een speeltje, een botje, iets wat geen gevaar voor m oplevert en wat ie ook nog eens heel aantrekkelijk vind)

dus hond mee de dierenwinkel in, laat m wat uitzoeken, haal een flesje spray, en misschien gelijk een boekje over het gedrag van een pup. opvoeden is ook een aanrader trouwens bij een pup, en ook hier kan je ook genoeg leesvoer over vinden (ook op het net)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn puppy had de schrik van zijn leven op gelopen, toen ie an de elektriciteitskabel (verlengsnoer) volop bezig was, hij is er zelf achter gekomen dat ie best niet meer in dergelijke zaken zijn jonge tandjes plaatst....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had je huis toch op zijn minst puppyproef kunnen maken door middel van de kabel hoog of uit het contact te halen, en helemaal als jij er niet bij was, omdat je zegt volop bezig was............Gelukkig heb je je hondje nog, er zijn er genoeg die zo erg schrikken dat ze nooit weer zullen schrikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens wiccalife!! @johnny
kinderen laat je ook niet met hun hoofd aan de hoek van de tafel stoten zodat ze op gaan letten maar dat voorkom je ook door er rubberen hoekjes op te zetten.
of laat je ze met een kop hete thee of koffie klungelen omdat er een leerzaam lesje inzit (brandwondencentrum) en legt je uit wat de verkeersregels zijn en laat kinderen vrij in het verkeer (ach, hadden ze maar op moeten letten he? ik heb ze verteld hoe en wat te doen.) er zit namelijk een risico is dat het #SCHADELIJK# kan zijn, en dan heb ik het uiteraard niet over je verlengsnoer.
heb je hier wel eens over nagedacht als een kleine pup met zijn natte bekkie aan 220 volt en 15 amp loopt te knagen en het hartje mee probeert te trillen op de frequentie van de stroom? denk dat het voor jou een les is, en niet voor de pup. ik begrijp het niet dat je zelf ook niet eerder had nagedacht over het gedrag van een pup en het kunnen voorkomen. de meeste mensen zijn zo gek met een pup en proberen dingen als dit te voorkomen, maar goed...
dat het gebeurd is vervelden, maar om een dergelijk conclusie eruit te trekken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die puppy heeft het nog heel lang overleefd,
hij werd namelijk 16 jaar en dat voor een WHWT !
natuurlijk was hij alleen achtergebleven en waren wij enkele minuten in een andere kamer, bij terugkomst bleek dat em aan een verlengkabel van een geluidsbox bezig was en da's geen 220 en 15 ampères