Hoe kan je de kooi van een duifje verrijken?

vier weken terug heb ik een torteltje gered uit de kaken van de kat van de buren.
tijdens de vlieglessen is hij verkeerd op een pootje terecht gekomen, dus zijn verblijf bij mij duurt langer dan verwacht.
hij heeft al een spiegel, en een standaard met stokje, en hij krijgt af en toe een wc rol.
waar kan ik hem nog meer mee verblijden?

Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt hem verblijden met zijn/haar vrijheid.
Laat de natuur zijn gang gaan of breng de duif naar een vogelopvang. (die hebben meer kennis van zaken) Toegevoegd na 10 minuten:
Een zacht bodem en voer uit de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel lief van je .In aansluiting op sxipio het volgende. Ik heb vele tientallen dieren grootgebracht die mij door de dierenbescherming en dierenartsen werden gebracht. Ze wilden als ze vliegrijp waren niet meteen de kooi uit . Ze gingen altijd op m'n schouders zitten , en 1 kraai ging HEEEEL voorzichtig mijn ooghaartjes poetsen . Ik moet nu weg , maar kom er later op terug.l
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt yann.
ik heb het er gisteren al met sxiopo over gehad.
het duifje is mank, en begint net zelf te eten.
'm nu vrijlaten zou z'n doodvonnis zijn.
zodra hij weer goed loopt en goed eet, gaat hij in een ruime buitenvoliere waar hij z'n vliegkunsten kan oefenen, en zich kan orienteren op de omgeving.
gaat dat goed, dan krijgt hij de vrijheid. overigens ben ik geen voorstander van kraaien of kauwtjes op de schouder.
ik hou ze liever wild, ivm succesvol uitzetten.
zodra ze zelf kunnen eten, gaan ze met soortgenoten in een ruime buitenkooi waar het contact met mensen minimaal is.

Het beste antwoord

Wat lief dat je voor hem/haar zorgt! Ik heb parkietjes gehad (moet niet zo heel veel verschil inzitten qua vermaak) maar als je een wc rol dichtmaakt en er lekkers instopt doet hij moeite voor zijn snacks en dat houd ze wel bezig! Hoeft niet perse een wc rol te zijn. Kan van alles :) zelfs het kartonnetje van een pakje kauwgum is al uren tijdverdrijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk met een lief duivinnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
keesje, nee toch??
ik heb geen emplooi voor 78 duiven hoor :)
Misschien iets dat hij/zij extra lekker vind om te eten?