Mijn vriendin is gek op honden en ik weet dat ze er heel graag een wilt. Echter ik ben er een beetje schuw voor en

ik vind ze (ik vind het echt rot om dit te zeggen) vaak niet lekker ruiken en ik vind het ronduit ranzig als ik zo'n lik krijg en ik wil niet naar hond gaan ruiken of zo.

Vaak vind ik honden een beetje eng en moet ik heel lang aan ze wennen. In mijn leven zijn er maar twee honden geweest waar ik niet bang voor was en waar ik het mee kon vinden. Een van die honden was een grote forse herder (Nederlands Speurkampioen 2008) en de ander was een wat kleiner, heel lief speels hondje, welk ook heel goed getraind/opgevoed was.

Mijn vriendin is echt super hygiënisch (maar dan ook echt super) en beweert dat honden niet hoeven te 'stinken', dat dit aan het baasje ligt. Is dit ook zo?

Zij is opgegroeid met honden, ik niet. Ik juist met katten.

Nu wil ik graag een ragdoll (mijn favoriete kattenras) en omdat ragdolls niet graag alleen zijn, leek mij een hondje een goede oplossing en ook leuk voor mijn vriendin. Kan dit samen, als je ze van kleins af aan samen op laat groeien?

Dit is iets wat we niet zomaar doen, want aan een huisdier zit je vast. Het is iets wat we overwegen.

Graag jullie advies en ervaringen.

p.s.: Mijn vriendin is opgegroeid met dieren: o.a. hanen, honden, katten en hangbuikzwijntjes.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb al jullie antwoorden gelezen en vond ze heel geruststellend. Ik zal een ieder een plusje geven voor zijn/haar bijdrage.

Echter zijn de situaties veranderd: doordat het dermate slecht gaat met mijn vriendin, gaan we bij haar vader inwonen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Mijn broer heeft altijd een hond en katten samen gehad. Dat is nooit een probleem geweest. Hij heeft zelfs een zwerfkat in huis genomen en die ligt ook samen met de hond op de bank :)
Met een speciale hondenshampoo kan je de hond om de 2 weken wassen. Dan heb je minder last van geurhinder.
In verband met je angst zal je de hond goed moeten leren gehoorzamen. Maar als je kunt starten met een puppy zal je wel minder bang zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Ja, zeker als ze van jongs-af aan samen opgroeien kan dat heel goed gaan.
Ik had vroeger een vriendin en daar hadden ze een hondje en een poes, al jaren samen. Ging super.
Ik denk dat niet elke hond geschikt is.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hieronder kun je er meer over lezen. er staan zeer nuttige tips.

http://www.hondenplaza.nl/kat_hond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke rassen zouden naar uw mening wel goed kunnen in combinatie met een kat (een ragdoll dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik helaas niet precies. Ik heb nog een nuttige link toegevoegd aan mijn antwoord, en hieronder vind je een verhaal en een filmpje met een Jack Russel en een kat.
Leuk joh! http://www.jack-russell-terrier.be/honden-en-katten.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een toeval :))
De hond van mijn broer, waar ik het in mijn antwoord over heb is ook een Jack Russell. Grappig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn echt leuke honden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JR zijn zeker leuke hondjes,maar als je een JR aanschaft moet je er wel rekening mee houden dat dit ras veel beweging nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar Maria, mijn broer maakt er lange wandelingen mee, want 'Jackske' is onvermoeibaar :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het Siska,ze zijn onvermoeibaar want het jachtinstinct zit erin.
JAZEKER! Katten en honden gaan super samen! Zelfs als ze niet van jongs af aan gewend zijn! 4 volwassen niet-sociale katten met onze herplaatser reu die ook geen katten gewend was, ging ook gewoon goed!

Niet allen honden ruiken neen! Herders, en dan vooral border collies, staan er om bekend dat ze een geurloze vacht hebben. Hier ruik je het ook niet dat we een hond hebben ;-)

Toegevoegd na 15 minuten:
Allen moet alle zijn.

Verder kan élke hond met katten, als je het goed begeleid. Het is belangrijk dat je een ras pakt die bij jouw past, maar ook dat jíj bij de hond past. Snap je?
Wat zoek je precies in een hond? Dan kan ik je wel helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral als een pup en kitten samen opgroeien gaat dit heel goed,maar ook een oudere hond en kat kan goed gaan,niet altijd juist daarom is het beter om beide jong te nemen.
Een hond hoeft niet te stinken en vooral kortharige honden heb je weinig tot geen stank.
Het enige moment dat je een hond een beetje ruikt is als hij/zij in de regen heeft gelopen,maar dan wrijf je de hond met een handdoek droog zodat hij/zij niet zo lang nat blijft.

Ik heb hier zelf een hond gehad die ook met twee katten is opgegroeid,mijn katten waren 9 maanden toen de pup in huis kwam en dit is altijd goed gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook bepaalde luchtjes soort parfum die je hond niet zo naar " hond " laat ruiken en misschien kun je met een wat kleiner hondje beginnen :) ze kunnen hartstikke lief zijn geloof mij maar, suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de lucht kan ik vertellen: Dat hoeft inderdaad niet zo te zijn. Toen ik mijn hond nog had, vond zij het geweldig gewassen te worden. Bij ons in de stad hadden ze een hondenwasplaats (naast de autowasplaats, hoe verzin je het) eurootje of 2 erin en je kon de hond wassen en föhnen. Beest rook gewoon naar lavendel. :-)

Daarnaast gaf ik mijn hond iedere dag een blokje schapenvet met zeewier. Goed voor de huid en vacht.
In de jaren dat ik haar had, kon je in huis niet ruiken dat ik een hond had. Okee, die ene keer toen ze de bench had ondergescheten. Maar dat is weer een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden en katten kunnen prima samen, zeker als beiden jong met elkaar kennismaken.
en als je zo'n hondje van pup af aan opvoedt, dan zal je zeker niet bang voor hem of haar zijn.
realiseer je wel dat je leven erg gaat veranderen met een hond in huis.
ik heb logeerhonden gehad, en ik zou nooit fulltime een hond willen, hoewel het geweldige kameraden kunnen zijn.
vier keer per dag er uit, weer of geen weer, zin of geen zin.
meermaals per week met het beetje naar plas of strand, om eens goed uit te waaien.
verder kan je hond lang niet overal mee naartoe, en hoe doe je het met vakantie?
niet om negatief over te komen, want honden zijn leuk, maar wel iets om bij stil te staan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt want je kunt echt gebonden zijn als je een hond hebt of je moet een goed logeeradres hebben en daarbij kun je een hond niet de hele dag alleen laten vind ik persoonlijk,een paar uurtjes gaat nog wel.
Honden en katten gaan perfect samen. En de geur ja je kan een hond wassen en natuurlijk wen je er ook aan.
Laat je ze samen opgroeien dat worden het vaak maatjes.
Als je niet fijn voelt bij honden, kies dan voor een compact maatje, zelf ben ik fan van de king charles cavelier. Super lief hondje en lekker actief. Zelf heb ik geen hond ( single en werk full time) maar mn ouders hebben wel zo'n soort en nu hebben ze onlangs ook een kat genomen. Ze wou eerst ook een ragdoll maar ze is uitgekomen bij een heilige birmaan, dat is zo'n te gek beest, is gek op kroelen, volgt je overal, is nergens bang voor en jagen en regelmatig zie je hond en kat door de huiskamer rollen. 8 poten op 1 buik zeg maar.
Echt een ideale combi
Zeker de moeite waard om eens samen naar te kijken met je vriendin.

Oja en op een honden tong zitten minder bacterien dan een mensen tong ;-)