geef je hond eierkoek van de banketbakker!

Dan houd de hond er wel mee op!

Dat komt door een gebrek in het lichaam, en op de eierkoek van de banketbakker zit een laagje op die dat aanvult.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (31)

Trap geven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hem vooral je gezicht niet laten likken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet je hem eten geven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het niet normaal dat een hond paardenpoep lust, mensenpoep daarintegen zijn ze DOL op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
blij zijn, dan kan jij er niet meer instappen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel veel honden eten poep, ook wel coprofagie genoemd,
en dit kan te maken hebben met heel veel oorzaken. Vaak wordt er alleen gesproken over een vitamine tekort. Maar er zijn tal van andere reden die er kunnen toe leiden dat een hond poep eet;
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paarden op laten eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rustig door laten eten.. Als het niet goed gaat dan kost hij het wel uit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zolang je hond maar geen chocolade eet...dodelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er loopt op dit moment trouwens een onderzoek naar het eten van poep bij honden. Maar er wordt niet gedacht aan een tekort in het voer. Honden kopieëren elkaars gedrag erg makkelijk en daar moet het probleem waarschijnlijk meer gezocht worden. Mams eet in het nest immers, in het begin en sommige totdat de pups weggaan, alle ontlasting van de pups op. Er zijn dus pups die het gedrag van hun moeder al snel overnemen en in het nest hun eigen ontlasting, of dat van broertjes of zusjes, opeten.
Erg lastig probleem, want door het eten van ontlasting krijgen ze vrijwel alleen maar afvalstoffen binnen, waar een hond erg makkelijk van aan de diarree gaat. Daarnaast krijgen ze allerlei andere dingen binnen, zoals bv. een wormenkuur als het dier wat de ontlasting geproduceerd heeft net ontwormd is. In het geval van een paard is dat erg slecht voor honden en in extreme gevallen kunnen honden zelfs overlijden na het eten van een paardenvijg waar een wormenmiddel inzit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
even naar de dierenarts gaan, en tijdens 't uitlaten laten zien (met tik op de neus) dat dat niet goed is.. je kan 't afleren.. maar tis maar hoe 't baasje van de hond daar tegenaan kijkt. boeit 't 'm niks en trekt die 'm gewoon weg leert de hond ook niet dat dit fout is wat hij doet,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beste manier om de hond af te leren om poep te eten (watvoor poep ook) is een handvol zout in zijn mond/in het poep gooien. De hond zal hierdoor braken en heel snel afleren poep te eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Awesomeee;

Dat ligt eraan of je het zelf ergerlijk vindt of niet. Voor de hond zelf kan het geen kwaad; sterker nog, veulens halen een deel van hun voeding uit de poep van hun moeder. Als je het niet wilt hebben, leer het je hond dan gewoon af. "Los" en "Foei' waren bij onze hond de sleutelwoorden. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze in het bos stiekem allemaal tegenkomen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1) geef een totaal ander soort eten (diepvriesnatuurvoer doet het meestal erg goed!)
2) ontworm de hond nog een keer extra (ook al zie je zelf geen wormen!)
3) laat de hond de komende maand (tijdens de veranderingen in voeding en de ontworming) alleen maar aan de riem uit en in een ander gebied. Na die maand in het gebied waar je nu de hond uitlaat terugkomen, maar dan ook nog aan de riem. En pas na een week of zes weer los. Telkens streng straffen als ook maar de neiging bestaat iets dat op de brong ligt op te eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar kan je niet zoveel aandoen behalve elke keer weer afstraffen, poep eten wordt bij de geboorte aangeleerd door de moeder die "ruimt" alle rotzooi op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Poep eten (welke dan ook) heeft niets te maken met een tekort (vraag maar aan je dierenarts) maar is gewoon deugnieterij niks meer dan dat. Maar het kan echt geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens Hugo Borst zit er op de eierkoeken van de banketbakker een laagje ammoniak, waardoor de behoefte om poep te eten verdwijnt. Dit klinkt erg aannemelijk, aangezien er in urine ook ammoniak zit en een paard zijn hele stal volzeikt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de uitwerpselen van paarden zitten de stoffen die bijzonder smakelijk zijn voor honden. Het eten van poep beloont zichzelf dus. Door te eten hebben ze iets lekkers waar bijna geen enkele stra tegenop weegt.

Het eten van poep wordt uiteindelijk een gewoont, omdat het zichzelf beloond.

Je kan er slechts een einde aan maken door het patroon te doorbreken. Probeer te voorkomen dat je hond in de buurt van paardendrollen los loopt.

Mocht ie onverhoopt toch op uitwerpselen aflopen, zorg en dan voor dat je iets Super lekkers bij je hebt. Een Rodi-worst (hondenworst, verkrijgbaar in de supermarkt) werkt heel goed.

Als je je hond op de uitwerpselen ziet afgaan, roep hem dan direct. Als de hond dan naar jou kijkt (ipv de paardenpoep) beloon dit dan consequent door hem een stukje van de worst te geven. Als je dit vaak genoeg doet, zal je hond bij het aantreffen van poep direct bij jou een stukje worst komen halen.

Uiteindelijk, als je hond naar JOU gaat ipv de poep, kun je de beloning afbouwen. Lekkere snoepjes ipv worst. En daarna misschien gewone brokjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn hond eet dat niet is netjes opgevoed
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zelf mee gaan eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wist wel dat honden kots aten maar poep ??!!
Mijn tip werkt bij mijn hond bij kots ook. Kots vervangen door iets anders wat je hond vies vindt. Je moet er wel voor zorgen dat het hetzelfde lijkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat moet je doen als je paard hondepoep eet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zitten bepaalde voedingsstoffen in paardenpoep die goed zijn voor de hond blijkbaar.
dus, gewoon laten eten...maar niet teveel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aanschuiven en mee-eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad regelmatig een eierkoek van de banketbakker geven, daar zit een laagje amoniak op, waar de hond behoeft aan heeft.

Dit probleem komt vaak voor bij oudere honden, maar dit is een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paardenpoep zit vol met voeding, mineralen en vezels. En kan dus een welkome aanvulling op zijn menu zijn. Wel kan het zijn dat in de poep resten van medicijnen zit. Dit is beslist slecht voor je hond. Overigen moet je een beest niet vergelijken met een mens. Wat wij vies vinden hoeft voor een beest beslist niet vies te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hond een zadel opleggen en een stukje gaan galloperen, leert 'ie het wel af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer dit absoluut te voorkomen!!!
Aan paarden wordt (vaak) een ontwormingsmiddel gegeven dat giftig is voor honden!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat doen onze hondjes ook in het weiland.
Ze vinden het waarschijnijk lekker ofzo? Tsja wel moeilijk voor te stellen, maarja wij eten dan ook geen hondenbrokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wuahaha
Je moet tegen hem zeggen kotsen:p:p of uitspugen
Maar ik denk dat er niks gebeurd of ga voor het zekerheid naar de arts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muilkorven