Wie kan mij advies geven? Mijn hond geeft ballen niet terug en gromt.

Mijn hond is zo dol op zijn bal dat als ik hem weg gooi en hij brengt hem terug. Dat tie hem gewoon niet meer los laat! Helemaal grommen en toe happen als je hem uit z'n bek probeert te trekken .... Dit is ook met andere dingen... Alstublieft help mij!?

Weet jij het antwoord?

/2500

je moet hem zelf laten merken en aanleren dat hij alleen maar kan spelen als hij met die voorwerpen deelt. en als hij gromt en nipt is best normaal. veel succes ermee

Ik heb bij de hondenfluisteraar gezien dat zodra de hond de bal neerlegt, dat je eroverheen moet stappen en tussen de hond en de bal in moet gaan staan. Jij moet de bal claimen. Als de hond op dat moment de bal op wil eisen roep je kssst en tik je snel met 2 vingers tussen zijn ribben. Blijf de bal blokkeren en uiteindelijk geeft de hond zich over

Wij hebben altijd de stelling gehad dat grommen (tegen de huisgenoten) NOOIT mag. Dat heeft te maken met de rangorde in het gezin. De hond moet de laatste zijn en dat moet hij weten. Moet ik er wel op zeggen dat ook voor ons (huisgenoten) ook op bepaalde zaken "de doodstraf" stond. Bijv hond pesten als hij aan het eten was of met zijn eten rommelen, dan loop je toch wel een risico dat ze grommen. Dus bij ons is eerst het grommen aangepakt. Als hij gromde op hele boze toon zeggen : foei in je mand!!! Het heeft uiteindelijk altijd gewerkt en als honden niet meer grommen kan iemand die voor de hond echt hoog in de rangorde staat ook best zijn bak eten weer pakken (heel soms moet dat gewoon en dan accepteerde hij het ook). Met die bal is een kwestie van oefenen. Eerst een andere oefening: hij moet op commando zitten en dan zeg je: zit!!! Zit hij met zijn bal voor je en dan zeg je: los!!! Als hij ook maar iets doet dat lijkt op het loslaten van de bal prijs je hem de hemel in (desnoods "ruil" je in het begon voor een snoepje). Verder is de truc: niet de bal met je hand pakken (ben je altijd te laat) maar razendsnel je voet erop zetten ALS hij hem eens loslaat veel plezier en veel succes

Ga met je hond naar de dierenarts, de mogelijkheid van een hersentumor lijkt me aanwezig. Ik spreek (helaas) uit ervaring.

Lifeguard, dat heeft te maken met dominantie. Jouw hond heeft veel zelfvertrouwen . Het stamt uit de "oertijd". Toen honden nog hun eigen eten moesten vangen , gaven ze hun prooi pas af als ze volgevreten waren . Die bal is zijn prooi . Mijn hond doet hetzelfde .Ook als we thuisgekomen zijn en ik zijn eten neerzet laat hij de bal niet los. Als ik hem iets lekkers aanbied neemt hij het niet aan .Ik heb 'n hondenschool gehad . Mijn huidige hond heb ik van de dierenbescherming . Men wilde hem laten inslapen . Ik heb hem in huis genomen.en het is de liefste hond tegen honden en mensen ,die er bestaat . Maar als een inbreker hem zou wegduwen of bedreigen , valt hij onmiddellijk aan. Als je je hond zou slaan om de bal terug te krijgen ,komt hij niet meer bij je in de buurt met de bal .Ik heb 'n Rottweiler , dat zijn heel moedige dieren ,zie foto hoe lief hij is . Hoe oud is jouw hond en wat voor Ras is het ? Wat doet hij als jij op de grond zit met 'n bal in je hand ? Wil hij hem dan afpakken ?

Dit is puur een dominantie ding. En je zal het zo snel mogelijk de kop in moeten drukken. Mijn hond had dit ook heel erg met ballen. Ik heb toen gesteld dat als hij wil dat ik die bal gooi, moet hij de bal in mijn hand leggen. Ander gebeurt er niets. Maw hij moet de dominantie opgeven over de bal. Trekken aan de bal heeft geen zin de kaken van de hond zijn altijd sterker. Het opeisen van dingen moet rustig aan doen. Je kan niet zomaar tussen de hond en zn object in gaan staan. Dan zal hij aanvallen. Echter langzaam in zijn personal zone komen en hem laten zien dat je hem niet aanvalt. Maar ook op een speeltje gaan staan helpt ook. Denk er aan ons doorzettingsvermogen is velemalen groter dan van een hond. Kijk een naar de psychologie die achter de methodes van Cesar Millan zitten. Daar kan je veel van op steken.

De hond is niet dominant, maar kan niet delen!? Komt je dit bekend voor: De hond heeft iets in zijn bek, en je vindt dat vies, of wilt het afpakken. Je doet het onder dwang waardoor de hond weet: Als het baasje dichtbij komt, dan ben ik het kwijt. Gefeliciteerd, dit is de grootste fout die de meeste baasjes maken. Waarom haal je het uit zijn mond, als je er ook een geweldig spelletje van kan maken! Laat je hond alles apporteren! Elke keer als hij iets in zijn mond heeft, zet je een hoge stem om, klop je op je benen terwijl je gehurkt zit. In eerste instantie zal je hond niet komen, maar na een tijdje wordt hij nieuwsgierig. Zodra hij over die drempel heen is, en na je toe komt, aai je hem gewoon. Raak héél even de bal aan, alsof het per ongeluk lijkt. Je hebt dus bereikt dat de hond naar je toe komt met iets in zijn mond! Nou, los laten is makkelijk: RUILEN! Pak een kaasje, en geef dat aan je hond, je hond zal het object laten vallen. Heeft hij het op? Dan krijgt hij het object terug. Bevestig steeds weer dat hij het object niet zal verliezen als hij het los laat met het baasje in de buurt. Je hond zal je zo zelfs dingen gaan brengen als je dit verder uitbreidt. Leer je hond delen!?

Ik heb 2 adviezen voor je: 1. Ga met je hond naar een deskundige en ga trainingen doen onder begeleiding. Dit is niet zomaar een klein probleempje met je hond, dat je even op een vrijdag namiddag oplost. 2. Iedere vrijdagavond is er op National Geografic een programma en dat heet The Dogwhisperer van Cesar Milan. Hij bespreekt problemen met honden en laat daar zien, hoe je die kunt oplossen. Maar er wordt altijd gewaarschuwd: doe dit niet zomaar: haal er een deskundige bij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100