Mijn hond bijt de bal snel kapot bij spelen, hoe kan ik ervoor zorgen dat de bal langer heel blijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Probeer eens een speelei. Door de vorm krijgt de hond deze niet te pakken en blijft er mee aan de gang. Op you tube staat een filmpje en het is verkrijgbaar bij www.madefordogs.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Mijn honden waren altijd erg gelukkig met een tennisbal. Ze veren mooi hoog op en passen goed in de mond. Worden dus minder snel gesloopt en zijn ook nog eens voordelig in de aanschaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven hoor, maar zo'n bal wordt wel voor gewaarschuwd. Sommige honden slikken de bal gemakkelijk in, of ze halen de haren eraf, en het plastic daarachter slikken ze in. Ik ken 3 honden die er problemen mee hebben gehad.
http://de-keffertjes.clubs.nl/nieuws/detail/80044_gevaarlijk-speelgoed-2
Bepaalde rassen hebben het in zich om ballen (of ander speelgoed) meteen aan stukken te scheuren. Dat is de manier van spelen. Er bestaan speeltjes, speciaal voor dit soort rassen, die (bijna) niet kapot te krijgen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor bal je gebruikt, maar kennelijk is hij gewoon niet sterk genoeg. Ik heb soms nep-tennisballen uit de dierenwinkel, die houden het geen half uur vol (en dan is het ook nog zo dat die nylon slecht is voor zijn tanden).
Echte tennisballen, dus van een tennisvereniging of zo, houden het langer vol. Maar ik laat hem daar niet lang mee spelen. Alleen gooien en terugbrengen, en meer niet.
Voor alle dag, als hij wat te kluiven en spelen wil, kun je een kong overwegen. Daar doe je wat pindakaas of leverworst in en daar is hij lekker een poosje mee bezig. Of een rubberen bal. Of kluiven van buffelhuid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen ervaring met 3 honden. Tennisballen werden direct kapot gebeten. Onze honden zagen die ballen als "prooi". Een hond redeneert (voor zover daar sprake van is): wat ik in mijn bek heb is van mij...
Bij ons hielp het erg goed door de tennisballen te vervangen door bijna massief rubberen ballen. Die waren met spierkracht bijna niet in te drukken.
Balletje wegrollen, hond ging er achteraan (eventueel aan lange lijn). Zodra de hond hem terugbracht, een beloning geven. Daarna direct weer de bal weggooien. De hond leert dan dat als jij als baas iets afpakt, hij het niet meteen kwijt is. Dit een paar keer herhalen. Daarna de bal opruimen. Jij bent de baas dus jij bepaalt wanneer het genoeg is.

Later kwamen wij erachter dat het voor onze hond helemaal niet goed was om een bal weg te gooien.
Ze maakte zulke rare bewegingen (sprinten/snel stoppen), dat haar pezen en gewrichten schade hebben opgelopen.

Maar nogmaals: dat geldt voor onze hond !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: Je hond moet níet kauwen op de bal. Maar hoe doe je dat? Je hond moet niet leren dat het een prooi is, maar een object. Je hond heeft duidelijk de behoefte om te knagen. Geef hem dan ook iets om te knagen. Geef hem daarna de bal, als hij een beetje moe is. Zodra hij hem begint te slopen pak je hem af. Zo leert hij duidelijk dat hij mag knagen op dat wat ervoor bestemd is, en niet een tennisbal!

Ook zijn er rubbere ballen, die zijn wat zwaarder maar praktisch onverwoestbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij hem een bal geeft om zelf mee te spelen, dan zal je een ander speelgoed moeten geven denk ik.

Ik heb mijn hond geleerd, dat de bal er alleen is om door mij (of een ander natuurlijk) gegooid te worden: hij mag hem halen en aan mij teruggeven. Dus niks bijten erin. Hij weet: de bal is van de mens, niet van mij.

Kauwen doet hij op speciale "botten", hoewel onze dierenarts daar helemaal niet blij mee is, omdat honden die vaak in te grote stukken naar binnen werken, met allerlei gevolgen van dien.

Antwoord dus: hem leren, dat de bal er niet is om kapot te maken, omdat die van jou is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je dierenarts zich maar eens gaan verdiepen in voeding ;-)
Zolang je rauwe vleesbotten geeft die NIET dragend zijn zal er geen probleem zijn hoor. Zelfs niet met kip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je me je naam, adres en telefoonnummer even doormailt, dan kan ik dat erbij zeggen als ik hem spreek hahahaha. Zal-ie blij mee zijn. Maar ik bedoelde dus die kauwstaven etcetc. Hij heeft ietsje te vaak honden moeten opereren die half dood binnenkwamen, vandaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahah! Tsja, maar die pedigree dingen zijn ook waardeloos ;-)
Ik heb een keer zo'n dentastick aan mijn hond gegeven, die grootste, had ie binnen een minuut op. Bovendien helpt het ook 0% tegen tandplak :')
Nja, hij vond het wel lekker, maar inderdaad, gretige honden zullen dit in te grote stukken opeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, die Dentadinges... achach, ik dacht ook tanden- en kiezen-verantwoord bezig te zijn. Heerlijk vond-ie het, maar dat was het hap slik weg principe... terwijl je toch minstens 3 minuten moet "poetsen" per keer hahahahahaha.
De engelse stafford van mijn vriendin, heeft een harde rubberen bal....niet stuk te krijgen....

Uiteindelijk wel natuurlijk,maar ze doet er superlang mee!!!! En het is ook nog eens goed voor hun tandjes.

http://www.pejediertotaal.nl/a-13976464/kauwspeelgoed/jolly-eekhoorn-kauwspeelgoed-hond-11-cm-m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n moordlustige rondlopen,alles moet gesloopt.
Hij heeft een zwarte kong,de extra stevige.
En daarbij heeft hij 2 jolly ballen,dit is eigenlijk voor paarden,de ene is zacht met een handvat,dit is wel stuk,maar de bal zelf is niet kapot te krijgen en blaast zichzelf steeds opnieuw op.
De andere jolly bal bestaat uit harde plastic,met openingen en een kleinere bal in(die er trouwens niet uit te krijgen is),nou die wordt wat vermorzeld,gaat echt niet stuk.
Beide ballen zijn in verschillende maten,wij hebben de grootste,voor onze labrador.
Ik weet effe de site niet uit mijn hoofd,maar gewoon effe googlen,zijn ook te koop via ruiterwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al veel bruikbare tips gegeven, hierbij wil ik nog een waarschuwing meegeven. Echte tennisballen worden met een soort schuurpapier extra ruw gemaakt. Hoektanden van de hond kunnen hier van slijten en problemen geven op termijn!
jodyenboyke
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tanden gaan slijten, klopt! Plus gevaarlijk, grote honden slikken ze gemakkelijk in, vooral als ze wat zachter zijn door speeksel.
Inderdaad wat hierboven ook gezegd is. Echte tennisballen bevatten een stof die schadelijk is voor de tanden van de hond, deze zullen hierdoor snel afslijten