Ontstoken voetkussentjes bij poes. Iemand hier ervaring mee?

Ongeveer 5 weken terug had ze een erg ontstoken voetkussentje (linker achterpoot), en zijn hier mee naar de dierenarts gegaan. Ze heeft hier ontstekingremmers voor gehad, en snel hierna was het dan ook weer genezen.

Nu 5 weken later heeft ze het weer (rechter voorpoot), ze likt er erg veel aan. Enig idee wat dit kan zijn?

Spuit van dierenarts heeft geholpen, maar niet lang, of geldt dit niet voor een langere tijd?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

geen ervaring gelukkig, maar wel vaker over gehoord.
wat ik heb begrepen is dat het vaak een auto-immuun ziekte is, waarbij prednison wordt voorgeschreven.
mensen kunnen hier met hun kat lang mee blijven doormodderen.
kijk het niet te lang aan, maar vraag je dierenarts een verwijzing naar een specialist.
de aandoening heet pododermatitis, voor het geval je zelf verder op zoek wil op internet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga sowieso morgen naar de DA.