Waarom organiseert de dierenbescherming geen acties?

Zijn dat vanwege mogelijke schadevergoedingen die ze moeten betalen?

Ik bedoel dus bijv.: In de zomer langs de wegen bij het bos zoeken naar achter gelaten honden door vrijwilligers. Dan worden er een boel honden gered, maar waarom wordt dit nog niet gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Juist in de zomermaanden zitten de asiels al overvol. Vooral van de dieren die uit de auto gemikt worden of gewoon ergens aan een boom worden achter gelaten. Iedereen weet onderhand de weg naar de asiels of de dierenambulance, dus daar hoeven ze geen bekendheid meer aan te geven.

Maar 't is wel een lief idee van je.
Wat je kunt doen: stuur ook eens een mail met deze vraag naar de Dierenbescherming. Hoor je het van henzelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar het kost geld als je een dier in het asiel wil achterlaten en soms is het ook een omweg. En niet altijd komt er op tijd iemand langs die weg, zeker in die hitte zonder water.
En welke email? Er zijn een hele boel van maar ik weet niet welke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.dierenbescherming.nl/ in de zwarte balk zie je "contact".
De dierenbescherming organiseert wel degelijk acties om dierenleed in de zomer te voorkomen en op te vangen.

De bossen afstruinen naar achtergelaten honden is niet te doen; gelukkig zijn er altijd wel wandelaars die zo'n dier naar het asiel brengen: Er is nog nooit een dode hond aan een riem in het bos gevonden...

De dierenbescherming probeert mensen vooraf attent te maken op hun gedrag: preventieve maatregelen en mensen bewust maken van hun gedrag dus.
Daarnaast probeert de dierenberscherming in de zomermaanden bij haar leden extra financiele steun te krijgen voor het opvangen van al die achtergelaten dieren.

Want mensen die een dier in de zomervakantie aan de kant zetten zijn nog altijd talrijk en helaas zeer hardleers...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden wel degelijk dode honden gevonden, dood gegaan van de dorst. Dat hoeft maar 1 dag te duren.
En het gaat om vrijwilligers, die niet betaald worden hiervoor. Enkel als ze een hond gevonden hebben komt er een dierenambulance bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wist ik niet. Wat verschrikkelijk.
Ze doen het wel, maar misschien zie je ze niet vaak op tv.

xx Cookje