Als je een kikker kust kan deze veranderen in een prins, voor een pad geldt dat niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nu even een serieus antwoord:

"Padden hebben over het algemeen:
een droge wrattige huid
een lompe lichaamsbouw
korte achterpoten waarmee ze hoofdzakelijk lopen in plaats van springen
leggen hun eieren in lange rijen

Kikkers hebben over het algemeen:
een gladde vochtige huid
een slanke lichaamsbouw
lange achterpoten met zwemvliezen waarmee ze goed kunnen springen en snel kunnen zwemmen
leggen hun eieren in een groep

n het verleden werden alle soorten met een wrattige huid bij de familie padden (Bufonidae) ingedeeld en alle andere soorten bij kikkers. Tegenwoordig is bekend dat de verschillen niets te maken hebben met de afstamming van de kikkers. Soorten met een wrattige huid zijn soms ontstaan uit soorten met een gladde huid en omgekeerd. Daarom is de familie Bufonidae verder onderverdeeld in echte padden en andere soorten.

Alleen soorten die in het bezit zijn van een ontwikkeld orgaan van Bidder* worden nu nog tot de groep van echte padden gerekend. In Nederland vallen alleen de Gewone pad en de Rugstreeppad hieronder.
De Vuurbuikpad, de Knoflookpad en de Vroedmeesterpad hebben de naam pad gehouden maar worden tegenwoordig padachtige kikker genoemd.

*Het orgaan van Bidder is een voortplantingsorgaan dat alleen bij de echte padden volledig ontwikkelt. Het orgaan is bijzonder omdat het mannetjes eicellen kan laten aanmaken."

http://www.kikkersite.nl/verschil.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die begin antwoordt xD
Padden hebben over het algemeen
•een droge wrattige huid
•een lompe lichaamsbouw
•korte achterpoten waarmee ze hoofdzakelijk lopen in plaats van springen
•leggen hun eieren in lange rijen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pad is droog en wrattig.
Een kikker nat en glad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
padden zijn bobbelig en ruw en kikkers zijn glad en glibberig
zie afbeelding

en als je een kikker kust word het een prins en als je een pad kust word ie een wrat op je kop:0

grappie maar alleen die van een kikker of een pad kussen