Hoe en van welk materiaal kan ik het beste een grote werpkist maken. En dan ook nog een die te demonteren is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

je zou hem van mdf kunnen maken

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan ijzeren of aluminium hoekprofielen gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hier kan je het hele process ziet: http://www.louvet.nl/html/werpkist.html

Maak het ding van beton triplex. Dat is sterk, watervast en neemt weinig vocht op waardoor het goed te reinigen blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een werpkist kan je van multipex maken. De drie bars, die de jongen moeten beschermen tegen het platdrukken door de moeder, maak je van stevig rondhout.
Je hoeft geen rekening te houden met eventueel knagen door de pups, dat is nog bij lange na niet aan de orde als ze de eerste drie weken in de werpkist verblijven.

Het is handig als je de werpkist kunt uitbreiden met een loopren van gaaspanelen.

Om de toekomstige eigenaren behulpzaam te zijn, zou je er na een week of 5 ook een kleine bench in kunnen plaatsen, zodat de pups daaraan al gewend zijn als ze naar hun bestemming gaan. Die bench kan gewoon open staan.

De maten die je hanteert zijn uiteraard afhankelijk van de maat van de hond die gaat bevallen. Ze moet er gestrekt in kunnen liggen en hij moet ruim genoeg zijn voor een zogend moederdier.

Als je handig bent, moet je een systeem kunnen bedenken voor het demonteren. Dat zou bijvoorbeeld kunnen, door uitschuifbare scharnieren te gebruiken.

Succes!
Ivana
13 jaar geleden
of van steigerplanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ouders hebben indertijd (Voor Pups) een oude kledingkast neergelegd achterplaat eruit en in zijkant een deurtje gemaakt zodat de pups er niet uit konden maar mama wel.
Voor de katten pakken ze gewoon hout en schroeven hieronder zie je een bak voor 2 zwangere poezen zat dus schot in alleen ging moeder poes2 kittens pakken van moeder poes 1 om daarna zelf te bevallen dus daarna schot maar verwijdert