Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn hond wassen?

Ik heb een American Stafford is het nodig om hem regelmatig te wassen? Hij springt niet de sloot in of rolt zich in de vieze poep of zo. En als ik hem moet wassen waarmee en om de hoeveel tijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik heb ook american stafford X pitbull, tis niet slim om vaak te wassen, want dan gaat hun vacht naar de kl** doe beter om de 4 maanden ofzo.

Zie foto van mijn hond: http://helena12345.hyves.nl/album/64321817/Extreme_Breeds_De_Meinweg_29_05_2011/0/fotos/1318870055/0/VZFR/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je hond was doe het dan gewoon lekker met Babyshampoo,je verlost hem in ieder geval vam de irritante losse haren.
Heb het pas ook gedaan en heel mn putje zat dicht van de haren haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Amstaff is een hond die sowieso niet snel stinkt ( qua vacht dan, als je zijn eten verandert kan hij behoorlijke winden laten :-) Veel wassen is niet goed vanwege de vetlaag die je van de huid wast en die heeft hij nodig voor een gezonde glanzende vacht. In de dieren speciaalzaak kun je hondenshampoo halen voor die enkele keer dat je hem wel wast. 1 keer in de 5 maanden is meer dan zat. Ik zelf heb er ook 1 die wel in elk water springt dat hij ziet en ik maak dan ook wel mee dat hij soms 2 keer in de week gewassen moet worden of 8 keer per maand. Hij blijft er gelukkig wel mooi en glanzend uit zien :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
viezigheid in de haren kun je het beste
a. of laten drogen en daarna eruit borstelen
b. Uitspoelen met lauwwarm water
c. Als dat echt niet lukt een klein beetje beetje hondenshampoo gebruiken, de helft van wat de fles zegt is genoeg, het hoeft ook geen eens te schuimen.....

Beperk het wassen gewoon maximaal, water volstaat vaak al genoeg. En vergeet niet, wat wij vaak als lekker beschouwen(zwaar geparfumeerd ) is voor de hond echt heel vervelend, die wil de zeepluchtjes enzo alleen maar sneller weer weg hebben en gaat dan zo weer strondrollen:-P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is regelmatig borstelen al genoeg om de losse haren en huidschilfers (en daarmee de typische hondenlucht) al kwijt te raken.
Voor een enkele keer wassen kan je in de dierenspeciaalzaak ook een speciaal (reeds nat) verpakt washandje kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding