Teefje krabt huid kapot. Wat kan ik er op smeren?

Ons teefje heeft een echo gehad of ze zwanger was en daarbij hebben ze haar onderbuik geschoren.Alleen nu jeukt dat daar zo dat ze zich helemaal openkrast.
Wat zou ik daarop kunnen smeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
g.v.+

Het beste antwoord

Je kan (zonder recept) bij de dierenarts Dermiel honingzalf halen. Een hele fijne zalf voor wondjes en huidirritatie en veilig voor dieren.
Calendulazalf kan je ook veilig smeren, mits ze het niet oplikt.
Soms wordt zo'n scheerplek zo geïrriteerd dat deze ontstoken raakt. Wordt het vurig rood en warm, dan even terug naar de dierenarts, dan zijn zwaardere zalfjes nodig. Wat weer niet zo wenselijk is vanwege de zwangerschap.
De dierenarts verkoopt als het goed is ook Medical Pet shirts, speciale rompertjes die het lijfje afschermen, zodat ze niet kan krabben. Je kan ook zelf creabea in de weer met een (kinder) t-shirt of babyromper (weet niet hoe groot je teefje is). Trek deze achterstevoren aan, zodat het hoofdgat bij de kont zit, dan kan daar de staart doorheen, onderkant vastmaken aan het halsbandje.

NBn Is ze inderdaad zwanger? Hoeveel pups? We zijn nieuwsgierig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou er sowieso niets zelf opsmeren, maar even langs de dierenarts gaan! Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed komt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johannesolie dat doet bijna iedereen die ik ken en ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uierzalf, werkt goed bij onze hond wanneer deze last heeft van jeuk en wondjes maakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een kraag kopen bij de dierenarts. Voorkom je een hoop ergenis. Voor u en de hond.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echinaforce zalf , het helpt echt goed..
en gefeliciteerd met de puppies...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het triest als je alleen een hond belet om iets aan haar/zijn jeuk te doen door een kraag of een shirt aan te doen.
Daar wordt het beestje stapelgek van.
Belangrijkste is om de oorzaak weg te nemen en daar zijn voldoende middeltjes voor genoemd.
Ik kan misschien nog Irriderm noemen of metholpoeder (alleen gebruiken als de huid niet kapot is !) wat bij de meeste drogisten te koop is.
En anders de dierenarts bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als mijn hondje geschoren is heeft die ook altijd erge jeuk ik was hem daarna een keer en dan is het kriebelen en de jeuk ook over misschien het proberen waard