Wat heeft mijn hond ?

Mijn hond loopt me de hele tijd achterna als ik naar boven loop is hij er ookal weer. Ook kijkt hij me de hele tijd aan en als ik even ga zitten komt ie alweer bij me, hij doet ook heel zielig. Ik geef hem genoeg aandacht, wat zou hij kunnen hebben want ik word er wel een beetje gek van ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Misschien wilt hij dat je meer met hem gaat spelen, hij wilt naar buiten of hij heeft honger en dorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil iets, waarschijnlijk moet hij uit of heeft hij honger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vindt je lief :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet en drinkt de hond verder goed?
Geen gezondheidsproblemen verder?

Een hond moet vaak uitgelaten worden, niet in de tuin maar echt buiten, een hond houd er ook van om andere omgevingen te verkennen dan alleen de tuin, neem hem eens mee naar een groot gras veld waar honden mogen komen en ga daar met een bal etc. spelen, want het klinkt alsof je hond mee aandacht wil dan dat jij hem geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klink waarschijnlijk hard, maar het beste kan je hem niet meer elke keer aaien en knuffelen als hij bij je komt. Dat vindt hij natuurlijk erg leuk en daarom komt hij steeds achter je aan. Negeer hem bij ongewenst gedrag en beloon hem met knuffels als hij eens een keer niét achter je aan loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom krijg ik een min voor mijn anwoord?
Als je een min geeft geef dan zelf ook antwoord want dan weet je het schijnbaar beter, wees niet zo triest om zonder rede een min te geven, is die er wel dan hoor ik het graag van degene die de min heeft gegeven.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johny, bijna iedereen heeft hier minnetjes gekregen. Niet te druk over maken. Dat hebben ze juist graag, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de minkukel is weer bezig.
Het lijkt er op dat jouw hond erg onderdanig is.
In de roedel volgt de ranglagere de rangleider.

Ga met hem trainen dat hij op een plek moet liggen op het moment dat jij dat wenst (dus niet continu voor je voeten lopen etc). Kies hiervoor een plek waarbij hij jou kan zien. Op die manier zal de overgang wat gemakkelijker kunnen verlopen. Belonen en negeren is hierbij waarschijnlijk de meest aangewezen leermethode.

Misschien is het boek: "Denken als een hond" van John Fischer (ISBN 90-410-0472-6) een aanrader.
Hierin wordt de hondenpsychologie duidelijk uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de min niet. ik vind het een heel goed antwoord en er staat een bron bij, waarschijnlijk weer 1 van die mensen die het leuk vinden om een min te geven. van mij dan maar een compensatie puntje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ginaaa :) Tja die minnetjes, daar maak ik me al niet meer druk over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ook voor dit antwoord. Probeer eens om een ruimte te claimen. Een kamer waar hij je niet mag volgen. De drempel is dan de grens. Draai je naar je hond (blijf staan) en draai je pas om als de hond gaat zitten (liggen is nog beter) Loop weg en meteen weer terug. Beloon de hond en vervolg je ding. Doe dit regelmatig en ook met andere ruimtes. Maak de tijd steeds iets langer.
Suc6
Ik denk verlatingsangst.
Dan hechten ze zich teveel aan je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond heeft geen verlatingsangst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jawel hoor.....neem een hond die door zijn baas vastgebonden aan een boom in een groot bos is achtergelaten....
Gewoon doorbreken dat gedag, dit is nerveus gedrag wat tot gedragsproblemen kan leiden. Of je nou in de roedeltheorie geloofd of niet(Ik dus niet, het is nergens op gebaseerd)
een hond mag je niet de hele tijd volgen. Verbied 't hem, doe een paar keer deuren achter je dicht etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de deur dicht doen?
Dat is wel erg makkelijk. Als je er ff de tijd voor neemt gaat dat ook prima met de deur open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik snap eerlijk gezegd je punt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een beetje zielig dat je dan steeds de deur voor zijn neus moet dichtdoen. De hond begrijpt de reden daarvoor niet. Als je hem leert om je niet meer te volgen, dan kan de deur lekker openblijven en kan de hond het baasje zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden doet er niet toe, de hond moet gewoon zijn gedrag niet meer kunnen uitoefenen. Als je een hond hebt die uitvalt naar andere honden, lijdt je hem ook af, en laat je hem niet naar die andere hond toe gaan. Die reden weet hij ook niet. Het is gewoon omdat het een visuele(En bij bovenstaand voorbeeld mentale) grens is, dat mensen het zielig vinden.
Wanneer je zijn gedrag niet corrigeert, zal hij het altijd blijven doen. Dan denkt de hond dat het normaal is en dat hij dat mag blijven doen.