Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat het konijn de planten opeet?

Hallo ,ik wil vragen of iemand weet wat ik kan doen om een konijn bij de planten weg te houden, iets van een geur wat een konijn niet lekkervindt ofzo iets hij loopt veel los in de tuin maar nu alles weer groeit en bloeit vindt hij het heerlijk om de klimplanten op te eten ik wil hem zo veel mogelijk rond laten lopen dat vindt het beestje ook heerlijk maar wie heeft een goeie tip

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een speciale spray tegen konijnen. Bedoelt tegen wilde konijnen maar tegen je huisdier werkt het vast ook goed.

Tip: Eerst even testen voor je de hele tuin doet. Wellicht ruikt het zo stek dat je konijn helemaal de tuin niet meer in wil.

http://www.ecosect.nl/index.php?item=konijnen-spray&action=article&aid=6406&lang=NL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In iedere tuin staan veel giftige planten, het gaat dus een keertje fout en zal je konijn sterven.
Wil je echt iets goeds voor je konijn doen, maak dan een stuk tuin speciaal voor hem met gaas er om heen en ook gaas wat dieper in de grond, maak er een heuvel in, met p,v,c, pijpen onder de grond, zodat hij zelf naar binnen kan.
Daar doe je konijn veel plezier mee, heb je gazon, dan kan je hem met een rennetje op je gazon zetten en kan hij gras eten.
Je planten beschermen tegen konijnenvraat is niet te doen, dan moet je wel iedere week al je tuinplanten gaan besproeien met een speciale vloeistof, maar dan zit je zelf ook in de stank ( en je buren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een hekje om bepaalde stukken tuin zetten of hem niet meer los laten lopen of een bepaald gebied afzetten waar hij kan lopen aan het hok vast simpel zat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding