Konijn maakt nestje????

Ik heb een logeerkonijn, een Franse Hangoor van 1 jaar oud. Nu loopt ze bij mij de hele dag los in de tuin want ze kan er verder niet uit en haar hok staat open zodat ze er zelf in en uit kan springen. Nu deed ik net even haar nachthok open en daar lagen echt hele grote dikke plukken vacht, niet normaal meer. Het is geen rui lijkt mij. Ik zie verder aan haar geen kale plekken maar heb haar buik verder nog niet kunnen bekijken. Nu heeft ze wel kennis gemaakt met mijn kat en liep ze hem in no time al te bespringen en aan te randen........ Kan het zijn dat ze denkt dat mijn kat een mannetjeskonijn is en ze alvast een nest aan het maken is of kan het wat anders zijn? Haar gedrag is verder normaal en ze eet ook goed. Iemand een idee???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas op dat hij niet gaat graven, dan breekt hij misschien uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan gelukkig niet, de tuin is helemaal betegeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o gelukkig maar :)

Het beste antwoord

Dit is vrij normaal gedrag voor een konijn, een keer in de zoveel tijd maken dameskonijnen een nest. Onze 3 dameskonijnen doen het ook, en af en toe bespringen ze elkaar ook. Het houdt vanzelf weer op als er niks in het nest komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het instinkt van een konijn ! de mijne doet het ook. In het voorjaar krijgen de meeste konijnen baby'tjes en voor die jonkies maken ze dan een lekker warm nestje van haren wat meestal in een hoekje is gelegt! Ik zet er wel een foto bij van mijn konijn die een nestje aan het maken is. volgens mij ziet dat er dan zo uit: