hoe leer je je konijn op zijn achter poten staan?(ik heb een clicker in huis)

weten jullie misschien ook een site waar je het kan leren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit is volgens mij wel een goede site
ook met een klikker

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/clickertraining-met-konijnen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er het nut niet zo van, kunstjes leren aan een beest, en al helemaal niet aan een konijn. Die is gewoon al zo leuk om naar te kijken die hoeft helemaal geen gekke kunstjes te doen. Maar mijn konijn gaat uit zichzelf regelmatig op haar achterpoten staan, dat is gewoon natuurlijk gedrag. Waarschijnlijk gaat die van jou het ook wel doen.
Het idee van een clicker is dat je tegelijk met de click een beloning geeft in de vorm van een snoepje of iets anders lekkers, op het moment dat een dier iets doet dat jij wilt. Dan gaat het dier dat gedrag associeren met iets lekkers.
Ik heb er geen ervaring mee, en ook geen verstand van, maar ik vraag me af of dit ook zo werkt bij een konijn, aangezien die toch al een groot deel van de dag bezig is met eten wat hij lekker vindt, hooi, groenvoer en droogvoer. Of de traktatie een extra stimulans is, vraag ik mij af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Mijn konijn deed het opeens uit zich zelf :P !! Ze ging ook een keer uit zich zelf over een balk van 20 cm springen :P

Toegevoegd na 23 uur:
maar dit is eigenlijk geen goed antwoord :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijne heet poekie :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spunk is een coole naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn konijn spring over alles heen, ook over zijn eigen ren:S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja dat deed de mijne ook een keer maar eerst beukte ze ertegen aan en toen sprong ze erover heen :D:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn konijn sprong elke dag over de ren heen, en elke avond ging hij dan weer terug. en nu kunnen mijn andere konijnen er ook overheen springen dus heb ik er iets over heen gedaan :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha cool!