mijn kat eet plastic wat nu?

Mijn kat eet plastic denk aan lege boterhammenzakken , takjes verpakkingen ect wat is hier tegen te doen? Al het plastic verbergen is geen optie.

Toegevoegd na 39 seconden:
Takjes = tasjes

Toegevoegd na 24 minuten:
En hij maakt deuren open, haalt mappen uit de kast om er plastic uit te halen en eet het werkelijk op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

eet die het echt of lik die er aan ...mijn kat likte er alleen aan
ander zou ik toch de zakjes opbergen of verstoppen (onder de fruitschaal of zo ) of vast klemmen met een wasknijper aan de kast deur of zo
ik denk niet dat de kat echt moeite voor de zakjes zal doen ...verzin iets een kast een la een gleuf ...wees creatief xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al het plastic verbergen is de enige optie.
je zal je kat tegen zichzelf moeten beschermen.
dit gedrag valt onder 'pica', het eten van oneetbare zaken.
over de oorzaken van dit gedrag wordt nog druk gespeculeerd.
krijgt je kat volwaardig en goed voer?
kan het zijn dat hij zich de tandjes verveelt?
dat zijn aandachtspunten, voor de rest is het toch opletten geblazen, en niets laten slingeren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef het ook vaak een tik als hij bezig is toch leert hij het niet, ik hoop niet dat hij er ziek van zal worden, is het mischien een optie om azijn of iets dergelijks over plastic te smeren zodat hij het op die manier afleerd, we leggen heel vaak plastic weg in kasten ed maar toch vergeet je dat af en toe en is het helemaal aangeknaagd
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, van een tik leert een kat alleen dat jij niet te vertrouwen bent.
hij kan er angstig en agressief van worden. hoop maar liever niet dat hij er ziek van wordt, darmproblemen ivm pica kunnen heftig en kostbaar zijn. je kan er wel iets smerigs op smeren, maar dat ruikt de kat meteen, en hij zal daar ook niet aan beginnen.
maar je kan moeilijk alles insmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ helemaal mee eens.
Opruimen al dat plastic, je hebt geen keuze. En bovendien ziet je aanrecht er dan gelijk weer netjes uit ;)
Hier zijn twee katten die altijd azen op de kaaskorstjes, daar doe je niets aan, gewoon consequent blijven opruimen en opletten.
Rieneke1
12 jaar geleden
annigje, ken je de cheezies of kase-rollis van gimpet?
lijken me de ideale snoepjes voor jouw katten :)
Mijn hond at een half jaar gelden nog sokken! Maar hij heeft het op de een of andere manier wel afgeleerd..misschien sambal op het plastic smeren en je kat laten likken?misschien schrikt die daar wel heel erg van?
Anders weet ik het echt niet!

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel verstandig + 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke +1?
Die heb je niet gegeven aan de duimpjes te zien, haha
misschien vergeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kat die sambal vreet ;p
Misschien is het een optie om het plastic meteen weg te gooien als je het gebruikt hebt. Dus meteen uit huis met dat spul! Het is ook een optie om naar de dierenarts te gaan die weet misschien ook wel raad.