Waardoor kan het komen dat een hond die bij een ander eet slecht eet. Zelfs na een week?

Toegevoegd na 1 minuut:
De hond logeert een week bij andere mensen. Dit zijn wel bekende mensen voor de hond. Hij eet ook veel gras.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van het karakter van de hond. Er zijn honden die zich overal thuis voelen en alles nemen zoals het komt. Dat zijn de heel stabiele karakters, die op de eerste plaats goed zijn gesocialiseerd en op de tweede plaats hun karakter mee hebben.

Een hond die nerveus van aard is en onzeker, kan geheel van slag raken door een verhuizing of logeerpartij. Die honden krijgen maagpijn, raken gestresst en willen in veel gevallen niet meer eten. Zeker als het heen en weer schuiven naar verschillende adressen (ik bedoel een kwartiertje weg en achterlaten bij iemand anders) niet van jongs af aan is aangeleerd, kan dat een hond zwaar vallen.

Met deze hond hoef je niet naar de dierenarts. Breng hem naar zijn baas en het leed is geleden. De dierenarts kan hier ook geen oplossing voor bieden. Als het uit nood langer moet duren, zou een anti-stress-injectie tijdelijk een oplossing kunnen bieden, maar de hond zal er niet of nauwelijks van gaan eten.

Je schrijft : zelfs na een week. Deze hond zal de honger mogelijk weerstaan en niet méér gaan eten uit hongergevoel na een week. Bij mensen werkt het precies eender. Kinderen met echte heimweh eten ook niet en kan je ook niet verleiden met snoep en lekkere toetjes.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je hond gras eet dan heeft hij iets met zijn maag. Misschien gewoon misselijk van de spanning dat hij niet thuis is, maar als hij echt niks wil eten na een week is dat echt niet goed. Probeer eens leverworst of iets anders wat hij normaal echt heel erg lekker vindt. Krijgt hij ander voer dan dat hij thuis gewend is? Drinkt hij wel? Poept hij normaal? ( als er nog wat te poepen valt). Het kan aan zoveel dingen liggen dat het na een week niet geheel onverstandig is om eens naar de dierenarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is hij gestresst omdat het toch een vreemde omgeving is en zijn roedel er niet is. van die stres kan hij buikpijn krijgen wat het gras eten veroorzaakt. waarschijnlijk is hij gestrest en hij is het niet gewent. dit is iets heel normaals hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zal zn baasje wel missen, mijn hond deed dat ook. hij at bijv ook alleen als iedereen thuis was, ik denk dat ze dan pas de nodige rust hebben. probeer het eens met iets heel lekkers en veel aandacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het momenteel ook,heb een hond te logeren en eet amper,ze is hier ruim een week en heeft pas 2 keer gegeten.
Het baasje had daar al voor gewaarschuwd maar ze krijgt vanzelf honger zij hij.
Ze eet ook veel gras.
Het komt gewoon omdat de hond niet thuis is en het baasje mist.