mijn cavia licht op haar zij.volgens mij redelijk ontspannen,ze is net bevallen maar baby is weer dood en het was er maar eentje.is dit goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

nee dat is niet goed, cavia's moeten leven na de geboorte...
misschien is je cavia ziek, of toch te gestrest geweest, of de baby was niet gezond..
kortom heel zielig voor jou en de cavia moeder....
veel sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen een dier blijft ontspannen liggen na een bevalling. ze zullen zich allemaal bezighouden met de verzorging van het jong, ook als het overleden is.

weet je zeker dat er maar 1 jong is en er niet nog een jong in de cavia zit?

het gedrag is in ieder geval niet normaal dus zou even de dierenarts bellen om raad. deze kan je tips geven en misschien is het noodzakelijk is om met de cavia langs te gaan.

een dood jong is natuurlijk nooit goed, maar het komt voor. als het een 2e nest is (jong is WEER) dood, zou ik persoonlijk helemaal haast maken aangezien de 2e bevalling over het algemeen toch een stuk vlotter en beter gaat dan de eerste keer.