waarom plassen hamsters op dezelfde plaats

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij plast wanneer je moet. Gelukkig houden de meeste mensen hun plas op en doen ze hun behoefte in de wc.

Antwoorden (9)

Om niet de hele kooi te bevuilen. Wij doen dat toch ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de rest van hun kooi/huis/nest dan schoon blijft. Het zijn zindelijke beesten, heel handig. Een cavia poept vrolijk door het hele hok heen, is een stuk meer gedoe met schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen meer knaagdieren, waaronder ook konijnen Het zijn zindelijke dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey dat doen ze om hun kooi schoon te houden ! Je heb zelfs een speciaal WC'tje op de markt voor sommige knaagdieren.
Je doet er dan een beetje zaagsel in, en j hoeft het de hamster niet eens te leren. Omdat ze schoonzijn en op 1 plek plassen.
verschoon je die wc 1 keer in de twee dagen,, scheelt je veel gedoe !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas doen niet alle hamsters dat. Russische hamsters zijn bijna nooit zindelijk. Die van mij plast in haar rad, in haar nestje en gewoon in de kooi.

Je hebt dus mazzel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor hun kooi maar op 1 plaats vuil te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze niet alles vuil willen maken, netzogoed als wij een wc hebben :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze alles vies maken, willen ze er zelf niet meer rondrennen. Sommige hamsters doen het niet hoor!!!
Maar meestal leren mensen het hun lieve knaagdiertjes aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamsters zijn mega eigenwijze diertjes. Ze zouden eigenlijk het liefst een eigen wc-tje hebben, maar omdat ze verbaal niet zo goed ontwikkeld zijn en hun wens dus niet kunnen uitspreken, plassen ze maar op een en dezelfde plek. Ze houden gewoon niet van een hokje vol pis. Stelletje verwende mormels...:p