welke rassen zijn mijn hond

Mijn honden Kwispel en Vlokje heb ik op straat gevonden in Bangladesh(een land in Azië).
1 hond is gestorven maar mijn ander hond heb ik al 3 maanden en een half.
Hij weet echt al alles zonder dat we het hem hebben geleerd.
Hij weet dat hij buiten moet plassen, hij kent zijn naam, hij komt als je hem roept, enz.
En we hebben hem echt niks geleerd!

Toegevoegd na 6 minuten:
(Welke rassen zijn mijn hondEN, niet welke rassen zijn mijn hond dus)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Honden die op straat zijn groot geworden, stammen meestal af van meerdere rassen. Die combinatie van voorouders maken de hond dus rasloos.

Ze zien er uit als Jack Russels, maar dat zal niet de sticker zijn die je er op kunt plakken. Jack's zijn Engelse honden en het ras is daar ook ontstaan.
Het kan zijn dat een klein soort daarop gelijkende hond in Bangladesh bestaat, maar dat maakt jouw hond niet meer tot een rashond.
Van rashonden zijn de voorouders bekend en er moet een lange lijn van gelijke voorouders zijn willen ze onder een bepaald ras vallen. Bovendien moet het ras door de FCI zijn erkend, anders heeft de soort hond ook geen raserkenning.

Dit alles wil natuurlijk niet zeggen, dat je hond minderwaardig is. Er zijn prachtige mixjes en het leuke daarvan is, dat er vaak geen tweede van bestaat!
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal met je eens, een hond is 'gewoon' een hond, of er nu een pakketje papieren van een stamboom bij zitten of een pak ouwe kranten :) het is leuk om te weten welke mix het kán zijn, maar met zekerheid is het niet te zeggen als je geen info de ouders en voorouders en overgrootouders hebt. juist kruisingen zijn toverballetjes wat dat betreft. uiterlijke eigenschappen die recessief zijn (niet te zien) kan je nooit achterhalen zonder info hierover, en dan blijft het natte vingerwerk. +1 dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedank voor het antwoorden maar ook alle andere mensen, heel erg bedankt.

Andere antwoorden (3)

Welk ras is niet meer te zeggen,het lijkt me een mengelmoes van verschillende rassen .Maar wel een slim beestje en geniet ervan meestal zijn dit de beste honden om te houden.Het lijkt net of ze weten dat de zorgen over zijn en hij/zij gaat genieten van het leven en van de baas .Ze gaan voor je door het vuur bij wijze van spreken.Veel Plezier en genieten van mekaar !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze honden lijken veel op een hondenras uit Australie, maar omdat het straathonden zijn zal het wel een mengelmoes zijn maar de kop lijkt veel op een ras uit Australie, weet alleen de naam niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval een Australian Cattle Dog kruising. Je kan een DNA test laten doen, als je het zeker wilt weten. Maar erg accuraat is deze ook niet :')

Zo was er een inie minie hondje, echt een bastaard, en volgens die test zat er Newfoundlander in zijn DNA :')