Moet hondenpoep in de sneeuw ook opgeruimd worden?

Tijdens de afgelopen sneeuwperiode viel het me op dat er veel hondendrollen in de sneeuw lagen. Nu de sneeuw grotendeels weg is, ligt het trottoir bezaaid met hondenpoep.
Omdat hondenbezitters hier normaalgesproken de hondenpoep redelijk netjes opruimen als hun hond gepoept heeft, lijkt het erop dat het idee leeft dat als je hond in de sneeuw gepoept heeft, dat dat dan niet opgeruimd hoeft te worden. Is dat waar? Of is er een andere reden dat hondenpoep bij sneeuw niet opgeruimd wordt?

bamibal
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij sneeuw herkennen veel (domme) honden de plaats niet meer waar ze wel mogen poepen, of waar ze dat gewend zijn om te doen. Dus wordt er te hooi en te gras overal gepoept waar ze een goed plaatsje denken te ontdekken. Geuren zijn bij sneeuw ook heel anders, meer en verwarrend voor veel honden.

Omdat baasjes het uitlaten van honden bij sneeuw ook niet de makkelijkste klus vinden, wordt er achteloos gedaan. De normale fatsoensnormen "sneeuwen ook onder" en het resultaat is bij dooi te zien.
Natuurlijk geldt de opruimplicht evenzeer bij sneeuw.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is netjes om altijd hondendrollen op te rapen.
Of het nu regent sneeuwt of hartje zomer is, er is geen andere reden waarom je het niet zou moeten doen.
ik denk dat het meer laksheid is of dat de mensen het zo koud vinden dat ze er geen zin in hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hondenpoep moet altijd en overal worden opgeruimd volgens de wet. Sneeuw of geen sneeuw. Doet een hondenbezitter dit niet, dan mag jij in zijn brienvenbus pissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als sneeuw smelt blijft poep achter. Het is ook vervelend met sneeuwballen gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde bedacht ik mij net ook tijdens een wandeling met ons hondje. Ik trapte helaas in een doorweekte hondendrol, die verstopt lag onder mooie witte sneeuw....

Als wij wandelen met de hond, ruimen we altijd de poep op. Zélfs in het buitengebied, het bos of waar dan ook waar het misschien officieel niet eens hoeft.

Niemand wil in hondenpoep trappen!! Dus als je een hond hebt, zorg je maar dat mensen dat risico ook niet lopen!