onze kat springt zomaar uit het niks van de bank, wat is dit?

wij hebben twee katten, maar 1 daarvan die ligt dan rustig op de bank, en dan opeens begint ze zich heel snel te wassen en springt dan van de bank en rent heel snel weg, de andere heeft dit ook wel eens, maar niet zo vaak, kunnen katten geesten zien of wat dan ook? of is het iets anders? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlooien? Als die beginnen te bijten, kan een kat heel erg jeuk krijgen, en daardoor ook de kolder in de kop. Even checken!

Antwoorden (10)

Nee hoor , geen geesten. Het zijn katten, die doen zo.
12 jaar geleden
Ja die zijn zo, iedereen die mijn kat ziet denkt dat die psygisch is haha. Hij ligt heel rustig op zijn plaats endan staat hij oprent hij van de ene kant naar de ander over allebanken meubels heen. Het is gewoon normaaldenk ik misschien uit verveling...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat ook. Heel onverwacht. Maar rent dan wat rond en zoekt een nieuw plekje. Misschien is het vorige plekje te warm of hij wil gewoon even wat actieve beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat doet onze kat ook! Soms uit het niets. Rent ie rond door de hele kamer en gaat op de banken lopen springen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Waarschijnlijk typisch iets voor katten niks raars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet die malloten van mij eens zien rennen af en toe, helemaal uit het niets de kolder in de kop!
zo ligt ie languit, zo doet ie de steilewandrace op de bank.
of trekt spontaan een sprint en komt ietsie te laat stil te staan voor het kattenluik.

het is net of ze het hele hiernamaals achter zich aan hebben zitten, maar het zijn gewoon de gekke 5 minuten. (met wat mazzel dan, het kan ook 20 minuten duren)

dus als je lichtjes in de ogen van je kat ziet.... niets aan het handje, ook dit is te verklaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eucalypje! Wat kan je alles toch altijd smakelijk vertellen hahaha :-D Ik zie je katten zo voor mijn ogen rennen.
:-D lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dank je wel Siska!
.....en dan kijk ik ze niet eens in de ogen :))
Deed mijn kat ook. Zo lag hij te slapen en zo rausde hij over alle meubels door de hele kamer. Volgens mij dacht hij dan even dat hij op de fitnessclub of in de sportschool was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat ze geen vlooien hebben? Mijn katten beginnen plotseling driftig te likken als ze vlooien hebben en bij een vlooienplaag springen ze op als er een vlo op ze springt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was ook t eerste waar ik aan dacht...
Katten zijn rare beesten.... Ik heb een enorm grote zwarte kater die heel sjacherijnig is, maar soms komt ie ineens bij me liggen en krijg ik allemaal kusjes en kopjes.... Ik heb ook een hele kleine grijze poes en die is die grote katers (ik heb er 2) de baas... katten zijn rare wezens dus ik zou me er maar niet druk over maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik ze maar eens goed controleren op vlooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kat kan pijn hebben of jeuk. Omdat ze niet altijd bij de plek kunnen waar het zit, kunnen ze plots gaan rennen. Weet je zeker dat de kat geen pijn of jeuk heeft? Katten kunnen niet praten:O