Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn konijn ontsnappen?

Mijn konijn haar hok heeft altijd op een stenen ondervloer gestaan (vrij groot hok). Wegens verbouwingswerken moeten we het verplaatsen naar het gras. Zal ze kunnen ontsnappen? Iemand tips??

4 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het konijn zal zeker gaan graven in het gras en onder het hok of de ren uitkomen. Het zit gewoon in een konijn om te graven. Je kan het alleen maar voorkomen als je de vloer van het hok en de ren vol legt met stenen of tegels. eventueel kunnen planken of een grote plaat ook helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SaraV
4 jaar geleden
Kan een konijn zijn weg terug vinden als hij ontsnapt??? Want hij kan in het wild niet overleven volgebs mij en wil hem echt niet kwijt... ik denk dat ik kippengaas ga gebruiken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SaraV
Losgebroken konijnen gaan heel vaak zwerven en koen niet terug op hun eigen hok.
Het is een goed idee om op de grond kippengaas te leggen. Ik zou er dan we lwat extra strooisel overheen doen en af en toe controleren of het gaas aan de kanten nog heel is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding