Mijn 2 katten hebben continu ruzie. Het is een vrouwtje (2,5) met haar zoontje (1,5) en sinds een paar maanden is zoon de baas in huis. Wat nu?

Heeft iemand tips hoe ze weer normaal tegen elkaar gaan doen en ze allebei tegelijk in huis durven?

Toegevoegd na 3 uur:
Ja, ze zijn wel gecastreerd allebei overigens!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de kater al 'geholpen'?

Antwoorden (4)

Dit is natuurlijk gedrag dat het kind de moeder wegjaagd.
Wij thuis hebben dit ook meegemaakt en moeder poes is weggelopen maar komt ong. Om de 2 maanden een paar minuutjes thuis en gaat dan weer op avontuur maar leeft goed. Het beste is om deze 2 beestjes te scheiden van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeder en zoon horen niet samen te wonen. Poezen zijn toch al feller dan katers. Het is niet natuurlijk dat haar zoon nog in haar omgeving verblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn ze beiden gecastreerd?
zo niet, dan zou ik dit zo spoedig mogelijk doen.
beschikken ze over voldoende hulpbronnen?
de regel is; het aantal katten, plus 1.
dat betekent dus; drie bakken, drie etensbakjes en drinkbakjes, drie krabplaatsen, drie verstopplekjes, drie rustplekjes enz.
zorg dat er voldoende afstyand is, dus geen drie bakken op rij!
geef de katten zoveel mogelijk de ruimte in huis, zodat ze elkaar niet op de lip zitten.
spray dagelijks wat feliway voor een veilig thuis gevoel.
verveling wil er nog wel eens voor zorgen dat katten naar elkaar gaan klieren, dus bestrijd die door vaak en intensief met ze te spelen.
geef hun brokjes deels in een voerbal, deels verstopt.
in z'n algemeenheid zijn dit de dingen die je kan doen om het welzijn van je katten te verhogen, hopelijk heeft dat z'n weerslag op het gedrag.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Weer zo'n antwoord waar iemand wat mee kan!! +1
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt ivana :)
Is een natuurlijke gang van zaken om incest te voorkomen, ventje castreren zou kunnen helpen, anders zit er niets anders op dan een goed ander huis voor een van de twee te vinden, sterkte!