Is een anti blafband dierenmishandeling of niet?

Toegevoegd na 9 minuten:
P.S. even voor de duidelijkheid...het is niet voor mijn hondje hoor! Ik ben fel tegen...........maar wil wel de mening van een ander weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Iedereen die denkt dat het geen dierenmishandeling is, mag vandaag zo'n ding kopen, om bijvoorbeeld zijn dij gespen (om de nek zou ik mijn ergste vijand nog niet aandoen) en uitproberen of het echt iets is waar een pup alleen maar even van 'schrikt'.

Ja, het is absoluut dierenmishandeling. Mensen die niet in staat zijn om hun hond op te voeden zonder zo'n ding, zijn simpelweg niet geschikt als hondenbezitter. En daar kan die arme hond, die door sommigen hier zo'n martelwerktuig wordt toegewenst, helemaal niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, wel eens een natuurfilm gezien van wolven of andere hondachtigen? Kijk daar maar eens hoe pups, en ook oudere honden, worden opgevoed. Daarmee vergeleken is een stroomstoot van een antiblafhalsband een verademing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, die natuurfilms heb ik wel eens gezien. Heb jij zo'n band wel eens uitgeprobeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al het feit dat we hier een discussie over voeren is te absurd voor woorden..!
Laat mensen inderdaad eerst zelf eens met zo'n ding om de nek gaan lopen, en daarna praten we weer !!!
>+1 trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is ook mijn gedachte....Wie de hond niet zonder dat martelwerktuig kan opvoeden is inderdaad niet geschikt als hondenbezitter! Het lijkt me ook niet normaal als een hond helemaal niet mag blaffen.......

Andere antwoorden (9)

Ja!! De hond blaft als hij eenzaam of bang is of om andere redenen. Door de pijn (stroomschok) zal de hond bang worden, daardoor nog eens blaffen en weer pijn ervaren. Uiteindelijk heeft hij wel door dat hij niet meer mag blaffen. Maar zal hij altijd bang blijven. Zielig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo moet je een antiblafband natuurlijk niet toepassen. Er zijn andere methoden waarmee je een hond kunt leren een paar uur alleen te zijn. Aan de andere kant: een paar keer flink schrikken is helemaal niet erg voor een pup. Dat maken wij mensen ervan. In de natuur wordt een pup echt honds behandeld. Laten wij dat ook doen, dat is beter voor allen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota:
Maar heel 'natuurlijk' is een hond natuurlijk (no pun intended) niet echt te noemen. Het is een gedomesticeerde soort. Ik betwijfel of een gemiddelde hond zich in de natuur nog staande zou weten te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt natuurlijk. Maar de geest van de hond is nog honds. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fireeyeboy ; kijk maar eens in eender welk willekeurig zuid-europees land war hele roedels verwilderde huishonden stad en land onveilig maken. Ze redden zich uitstekend. Katten helaas ook - daar mogen ze ook wel eens iets op bedenken. De dierenoverlast-bescherming kan van mij op een flinke donatie rekenen.
Nee, 't is een stukje uitbesteden van opvoeding.

In een roedel wordt een nieuwgeborene continu opgevoed door de andere roedelleden. Bij een menselijk baasje in huis lukt dat niet, daar heeft het baasje de tijd niet voor. De antiblafband is dan een goed alternatief.

Daar komt bij dat je het ook positief kunt zien. Dan is het geen dierenmishandeling, maar burenbescherming.

Toegevoegd na 25 seconden:
Nu nog die antikrijsband voor katten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Bravo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+2 als het kon. Hadden mijn buren maar zo'n ding. Van al dat irritante gekef ga je zeker niet méér van honden houden....
Castratie bij katten werk overigens uitstekend, net als 's nachts binnenhouden. Nou nog al die zwerfkatten wegvangen, dan hebben we daar ook geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je mag hopen dat ouders meer tijd en aandacht aan hun kroost besteden. En je mag hopen dat mensen hun kinderen menselijk behandelen, dat ze hun honden honds behandelen, en dat ze hun katten kattig behandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al het feit dat we hier een discussie over voeren is te absurd voor woorden..!
Laat mensen inderdaad eerst zelf eens met zo’n ding om de nek gaan lopen, en daarna praten we weer !!!
>-1 trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cantare, een goede opvoeding zoals jij die beschrijft, is natuurlijk het allerbeste. Daarover kunnen we het 100% eens zijn. Maar kijk eens naar de reactie van Marleen, hierboven. Of kijk eens naar mijn probleem, al vaker geventileerd hier op GV: bij mij in de buurt woont een gezin met drie van die irritante kefbeesten. Continu alarm. Als ik elke avond om 23:15 met drie auto-alarmen aan een touwtje door de buurt ga wandelen, en datzelfde elke ochtend rond 06:45 herhaal - dan zou de hele buurt klagen, en terecht. In feite doet dat gezin precies hetzelfde, maar dan met drie auto-alarmen op pootjes. Wat doe je dan? Je kunt zeggen: ze *zouden* hun honden goed hebben moeten opvoeden. Leuk gezegd, maar daarmee los je het probleem niet op. Voor die mensen die hun honden niet kunnen opvoeden, lijkt zo'n halsband mij te prefereren boven het uitlaten van drie alarmbeesten.
Diervriendelijk kan ik het zeker niet noemen, als ouders moeite hebben met het opvoeden van hun kinderen, en die huilen de boel bij elkaar gebruik je toch ook geen stroomstok om ze stil te krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt dierenmishandeling, een mens praat, een dier maakt geluid, met geluiden worden dingen aangegeven, bv als een hond bang is...! Dan vind ik zo'n anti-blafband niet kunnen als je hond daardoor dingen niet meer kan aangeven, kom op, waar gaat dit heen in Nederland? Het zou echt verboden moeten worden!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het probleem zit niet bij de honden maar bij de onverdraagzaamheid van de mensen eromheen,waarom zou een hond niet mogen blaffen,een haan niet mogen kraaien of een koe niet mogen loeien,omdat de mens dan zijn radio of tv niet meer kan horen,en die weer harder gaat zetten, waardoor de hond gefrustreerder gaat reageren en dus gaat blaffen.zo beland je in een vicieuze cirkel van wie het meeste kabaal maakt.
maar dierenmishandeling nee dat geloof ik niet,een pup krijgt ook een knauw in de nek als hij gecorrigeerd moet worden door zijn moeder.
Ik zal hem zelf niet gebruiken en laat minn hond rustig blaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja honden blaffen niet voor niks. ieder mens en dier moet zijn eigen geluid kunnen maken. ik vind het heel onnatuurlijk als je dat wilt tegen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik vind het heel onnatuurlijk om je buren hun welverdiende nachtrust te onthouden.
Een hond moet kunnen blaffen, een kat moet kunnen miauwen en het baasje moet dit zelf in de hand kunnen houden, dus niet middels een anti blafband. Ik zie het als een teken van onmacht om een hond zo'n band om te doen, er zijn andere (betere) manieren om een beest 'op te voeden'. En anders neem je geen hond maar een goudvis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals meer is gezegd; een hond blaft niet voor niets.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook honden die tot vervelens toe blaffen bij situaties waarin het niet de bedoeling is, en waarin het wel afgeleerd moet worden.
Maar bij het opvoeden van een kind doe je deze toch ook geen pijn om slechte gewoontes af te leren? Als dit zou gebeuren zouden alle moeders spontaan in protest gaan.

Sommige mensen maken misbruik van het feit dat zij sterker zijn dan een hondje en het feit dat zij de baas over het beestje zijn. Het zou verboden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is het zeker. Het is dan toch veel beter om met een hond naar een cursus te gaan. Leren hond en baas ervan hoe ze met elkaar moeten omgaan.