Wanneer gaat mijn kakariki ongeveer met de poten eten?

Hij is nu ong 10 weken oud en begint sinds een week wel te scharrelen met de poten maar nog niet echt eten te pakken. Wanneer gaat hij dit doen?? Is het te stimuleren? Hij neemt geen eten aan uit de hand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je zijn bestek al afgepakt?
:OP ff serieus, eten deze mooie parkieten altijd uit hun pootje voeg of laat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahahaha xD dat zal het zijn!!!!
Jaa het is bekent van ze dat ze net als kippen scharrelen en net als papegaaien uit hun poten eten!!!! Hij doet wel af en toe zn poot naar voren maar doet er verder niks mee xD hahahaha

Antwoorden (1)

Denk dat je nog even geduld moet hebben als je genoeg ruimte in je hok hebt komt alles vanzelf.Ze zijn erg nieuwsgierig en als je vol blijft houden komen ze wel.Neem even de tijd met deze mooie vogel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) dank je !! Zijn hok nu is te klein, maar hopelijk deze week kan hij in zn nieuwe !!! Die is 10x groter :D haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi een groter hok is prima,je hebt hopelijk meer vogels erin want alleen is maar alleen.Als je hem voert met zonnebloempitten en stukjes fruit,komt hij vast opaf zijn ze dol op.Veel plezier en geniet van deze mooie vogel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och! Late reactie! Sorry:$. We zijn op aanraden van de kweker begonnen met 1 omdat hij dan makkelijker tam te maken zou zijn, maar we zijn van plan met een paar weken (als het nieuwe nest gelegd is) er nog eentje bij te nemen. Wij hebben eigenlijk altijd meer dan 1 van een diersoort (honden, katten en vissen hihi) dus het zit ook niet lekker voor mij om een diertje alleen te zetten. Maar nu dus nog maar even 1tje. Bedankt :)