Worden katten onrustig als onweer driegt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet alleen katten maar ook andere dieren merken veel eerder dat er ander weer komt opzetten. Ze worden inderdaad wat onrustig en dat heeft volgens mij te maken met de luchtdruk die ineens verandert. Trouwens; kinderen merken dit ook, ook zij zijn dan vaak veel drukker. Ook als er storm komt, merk je vaak een verandert gedrag.

Mijn kat kruipt wel weg als er noodweer of echt heveige onweer aankomt...de laatste keer vergeet ik nooit weer,pik zwart in de lucht,ik kon me kat niet vinden,had zich dus ook verstop aan het uiteinde in de dekbed

mijn kat word dan heel bang en bezorgt, vanacht toen het onweerde heeft hij buiten geslapen en de volgende dag ding hij de hele tijdop je schoot zitten en steeds bij je zijn, als je ze dan gaat aaien vinden ze dat heel fijn en gaan ze heel hard spinnen. ze kunnen ook wel een beetje wild worden

Ze voelen veranderingen in de atmosfeer aan. Andere dieren hebben dit ook. Zelf ben ik er ook gevoelig voor omdat ik hele grote littekens heb (overgehouden aan een verbrijzeld been en een verbrijzelde elleboog), die gaan jeuken en pijn doen als er onweer in de lucht hangt.

Mijn kat die is voor niets bang, alleen voor vuurwerk, ik heb eigenlijk hem nooit onrustig gezien als het onweer dreigt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100