Niet alleen katten maar ook andere dieren merken veel eerder dat er ander weer komt opzetten. Ze worden inderdaad wat onrustig en dat heeft volgens mij te maken met de luchtdruk die ineens verandert. Trouwens; kinderen merken dit ook, ook zij zijn dan vaak veel drukker.
Ook als er storm komt, merk je vaak een verandert gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

nee, naar mijn ervaring worden ze eerder hangerig door de benauwdheid en hitte.
ze zoeken de koelste plekken op in huis, om daar uitgebreid als een uitgestrekte spaghettisliert te gaan liggen relaxen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +1. die van mij maken zich niet druk en aanschouwen het natuurgeweld vanuit de vensterbank op hun dooie gemak.
Mijn kat kruipt wel weg als er noodweer of echt heveige onweer aankomt...de laatste keer vergeet ik nooit weer,pik zwart in de lucht,ik kon me kat niet vinden,had zich dus ook verstop aan het uiteinde in de dekbed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen, de ene kat wel, de andere niet. Wij hebben er twee. De rooie kruipt bij het gerommel van de donder onder de bank en de andere kat reageert min of meer nerveus in reactie op zijn paniekerig gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat word dan heel bang en bezorgt, vanacht toen het onweerde heeft hij buiten geslapen en de volgende dag ding hij de hele tijdop je schoot zitten en steeds bij je zijn, als je ze dan gaat aaien vinden ze dat heel fijn en gaan ze heel hard spinnen. ze kunnen ook wel een beetje wild worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgensmij wel.
Ze voelen verschil in de luchtdruk had ik wel eens gehoord.
Het kan ook zijn dat het door de benauwdheid komt (wat je meestal bij onweer hebt) maar ik denk niet dat ze daar heel bang van worden.

Ik heb zelf ook 2 katten, die worden altijd heel erg druk als er onweer dreigt.

mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en meestal komt dit door jezelf.Je word zelf onrustig en de kat neemt dit over.En als er dan donder en bliksem bij komt nog meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
men zegt dat de kat dan de poten gaat likken.voor dat het regent met of zonder onweer.koeien gaan op een kluitje staan in een hoek van de wei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze voelen veranderingen in de atmosfeer aan. Andere dieren hebben dit ook. Zelf ben ik er ook gevoelig voor omdat ik hele grote littekens heb (overgehouden aan een verbrijzeld been en een verbrijzelde elleboog), die gaan jeuken en pijn doen als er onweer in de lucht hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn katten niet, ze gaan lui in de vensterbank liggen kijken en luisteren :)

(mijn paarden werden altijd wel onrustiger vlak voor een onweersbui)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat die is voor niets bang, alleen voor vuurwerk, ik heb eigenlijk hem nooit onrustig gezien als het onweer dreigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hangt het van de kat zelf af... Hier duiken ze bij het minste geringste onder de bank terwijl mijn inmiddels overleden katten vuurwerk en onweer schitterend vonden... Bij geen van mijn katten heb ik ooit gemerkt dat ze het aan voelden komen... net zoals ik nog nooit drukkere kinderen heb gezien bij harde wind op komst of visite als de kat zich over zn oor wast op de stoel of iets in die strekking...