Hoeveel voer moet ik mijn guppies geven?

Ik heb er negen, en ik voer ze eens in de twee dagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso niet teveel, goud ossen blijven eten tot ze dood zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*goudvissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen goudvissen maar guppies en ik heb er toch niks aan als je zegt dat ik niet teveel moet geven, dan weet ik nog niet hoeveel.

Antwoorden (4)

Om de dag is prima. Geef ze heel weinig. Precies genoeg dat ze het in 1 minuut op kunnen eten.

Vissen kun je beter te weinig geven dan te veel. Te veel voer zorgt voor vervuiling van je aquarium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens in de twee dagen een snufje dus net alsof je een snufje zout over je eten gooit,heel weinig dus,ook met korrels.
Het is ook zo als je teveel geeft vervuild niet alleen je aquarium maar ze blijven eten tot ze doodgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen moet je elke dag voeren. Een vissenmaag is klein, dus zo gevuld... maar ook zo weer leeg! Mijn advies: voer elke dag, maar wel een klein beetje ( wat de vissen voor je ogen opeten ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje voer tussen je vingers in de bak laten vallen.
De vuistregel is: het moet opgegeten zijn voordat het de bodem heeft geraakt. Gaan ze tussen de steentjes op zoek naar meer: had je wat meer mogen voeren, blijft er op de bodem een tijd lang wat voer liggen: net iets teveel gevoerd.
Hoe vaak mag je voeren?
Als je bovenstaande vuistregel aanhoudt: zo vaak je maar wilt.
Na enige tijd experimenteren kom je er vanzelf achter wat de voerbehoefte van je vissen is.

Als het voer zich over het hele oppervlak van de bak uitspreidt is het soms handig om een drijvend voerringetje te kopen of te maken. Rottende voerresten veroorzaken alg en een verkeerde watersamenstelling.

Bedenk dat teveel voeren erger is als te weinig.

Slechts weinig vissensoorten overvoeren zichzelf, Sumatraantjes bijvoorbeeld zijn hierop echter een uitzondering.

Succes!