Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

katten meeverhuizen naar amerika, wat komt er bij kijken en hoe belastend is het voor de kat?

Ik vraag me dit af, ik lees soms verhalen dat katten eerst 30 dagen in quarantaine moeten. Maar ik weet niet of dat ook voor amerika geldt of juist voor andere landen.

En ook zou ik graag willen weten hoe belastend zo'n vliegreis is voor een kat.

Zou er boot misschien een betere optie zijn?

Toegevoegd na 34 seconden:
*een boot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog niet, ik speel al jaren met het idee aangezien ik veel vrienden en familie heb daar en ik me daar meer thuisvoel dan hier. Of ik het ooit daadwerkelijk ga doen weet ik niet...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hier is een website met informatie:

http://latravia.com/guide/nl-NL/united_states_of_america/63/huisdier-meeverhuizen

Op zich mag je een kat in een reismand als handbagage meenemen. Wel moet het dier aan alle strenge eisen voldoen. Ze hoeven daarna niet in quarantaine.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij de dierenarts kun je kalmeringstabletjes krijgen om je kat rustig te houden tijdens de reis. Ze slapen dan veel en zijn een beetje suf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet de kat de juiste papieren hebben en gechipt zijn.Ga anders naar de dierenarts en vraag wat nodig is.Als het goed is weten zij dit.En stress zal er zijn,zeker met een vliegtuig.Want een ritje naar de dierenarts is al stress.Hoop je er wat aan hebt en goede reis!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding