katten meeverhuizen naar amerika, wat komt er bij kijken en hoe belastend is het voor de kat?

Ik vraag me dit af, ik lees soms verhalen dat katten eerst 30 dagen in quarantaine moeten. Maar ik weet niet of dat ook voor amerika geldt of juist voor andere landen.

En ook zou ik graag willen weten hoe belastend zo'n vliegreis is voor een kat.

Zou er boot misschien een betere optie zijn?

Toegevoegd na 34 seconden:
*een boot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog niet, ik speel al jaren met het idee aangezien ik veel vrienden en familie heb daar en ik me daar meer thuisvoel dan hier. Of ik het ooit daadwerkelijk ga doen weet ik niet...

Antwoorden (2)

Hier is een website met informatie:

http://latravia.com/guide/nl-NL/united_states_of_america/63/huisdier-meeverhuizen

Op zich mag je een kat in een reismand als handbagage meenemen. Wel moet het dier aan alle strenge eisen voldoen. Ze hoeven daarna niet in quarantaine.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij de dierenarts kun je kalmeringstabletjes krijgen om je kat rustig te houden tijdens de reis. Ze slapen dan veel en zijn een beetje suf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet de kat de juiste papieren hebben en gechipt zijn.Ga anders naar de dierenarts en vraag wat nodig is.Als het goed is weten zij dit.En stress zal er zijn,zeker met een vliegtuig.Want een ritje naar de dierenarts is al stress.Hoop je er wat aan hebt en goede reis!!