Welk kruid verdrijft vlooien?

De onhandelbare zwerfkatten in mijn tuin hebben vlooien,ik wil geen gif spuiten,'n pipet toedienen gaat me niet lukken en is te duur voor zo'n kudde..stukjes vlooienband ook niet want die zal m'n eigen kat verorberen..wie heeft er 'n goeie tip?

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zou 'n kruid bestaan waar vlooien echt niet van houden..wie kent het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
iig GEEN knoflook door het eten doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buskruit...... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)

Het beste antwoord

Knoflookpoeder! Dat gebruikt mijn moeder voor haar hond, gewoon een theelepeltje door zijn eten. Voor een kat is minder natuurlijk genoeg. Via internet heeft ze een flinke zak met biologisch knoflookpoeder op de kop getikt. Ik weet alleen niet meer welke site. De hond gaat wel een beetje uit z'n mond stinken. Maar goed, honden ruiken doorgaans toch al niet naar pepermunt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Aan honden mag je geen knoflookpoeder geven. Kortgeleden is er op de Universiteitskliniek Utrecht uitgevonden na veel testen, dat heel veel honden bloedarmoede krijgen van knoflookpoeder. Het wordt dus afgeraden om het nog te gebruiken. Ik weet niet of het ook voor katten geldt, maar dat valt na te vragen bij de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow Ivana, dat is goed om te weten zeg! Dank je. Jammer, want het helpt wel heel goed. Ik vraag me trouwens wel af hoe schadelijk dat gif is in normaal antivlooienmiddel. Is dat minder slecht dan knoflook? Als je meer weet hoor ik het graag!
Rieneke1
13 jaar geleden
jazeker ivana, dat geldt ook voor katten (heinz body anemie).
heb het al meteen als reactie bij de vraag gezet.

Andere antwoorden (1)

Kan je niet beter zorgen dat die kudde katten zelf op een goede manier bestreden wordt? Want vlooien leven van bloed en huidschilfers e.d. Zolang er onbehandelde katten rondlopen, zullen de vlooien hoog tij blijven vieren!!!
De enige manier om vlooien te bestrijden is om vlooien uit te roeien: op de dieren, en op de slaap- en verblijfplaatsen van de dieren.
Dus: of de katten vangen en behandelen en hun verblijfplaatsen ook. Of zorgen dat de katten onderkomens krijgen (asiel?) waardoor ze niet meer in jou tuin hoeven komen. En dan toch nog hun oude verblijfplaatsen voorlopig goed blijven behandelen met vlooienbestrijding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ken het probleem ook van wilde katten op het erf die zijn komen aanwaaien, en de vlooien die je daarbij kado krijgt..!
En uit medelijden gaven wij (de buren en ik) ze maar wat te eten. Alleen houd je daarmee het probleem in stand.
We besloten om maar geen eten meer neer te zetten buiten, en het kattenvolkje heeft zich nu verplaatst naar elders, daar waar ze wel eten krijgen / vinden waarschijnlijk.
Ik houd van dieren, maar ik moet zeggen dat ik het wel heerlijk vind nu, zonder gezwerf om het huis, veel minder vlooien, en geen zieke en stervende kittens meer op het erf die zo bang zijn dat je ze nooit te pakken krijgt.
En geen 'angst' meer dat ze m'n eigen kat besmetten met vlooien en ziektes. Plus ook geen lukraak gedeponeerde uitwerpselen meer (midden op m'n gazon bv).