Welk kruid verdrijft vlooien?

De onhandelbare zwerfkatten in mijn tuin hebben vlooien,ik wil geen gif spuiten,'n pipet toedienen gaat me niet lukken en is te duur voor zo'n kudde..stukjes vlooienband ook niet want die zal m'n eigen kat verorberen..wie heeft er 'n goeie tip?

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zou 'n kruid bestaan waar vlooien echt niet van houden..wie kent het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Knoflookpoeder! Dat gebruikt mijn moeder voor haar hond, gewoon een theelepeltje door zijn eten. Voor een kat is minder natuurlijk genoeg. Via internet heeft ze een flinke zak met biologisch knoflookpoeder op de kop getikt. Ik weet alleen niet meer welke site. De hond gaat wel een beetje uit z'n mond stinken. Maar goed, honden ruiken doorgaans toch al niet naar pepermunt ;-)

Kan je niet beter zorgen dat die kudde katten zelf op een goede manier bestreden wordt? Want vlooien leven van bloed en huidschilfers e.d. Zolang er onbehandelde katten rondlopen, zullen de vlooien hoog tij blijven vieren!!! De enige manier om vlooien te bestrijden is om vlooien uit te roeien: op de dieren, en op de slaap- en verblijfplaatsen van de dieren. Dus: of de katten vangen en behandelen en hun verblijfplaatsen ook. Of zorgen dat de katten onderkomens krijgen (asiel?) waardoor ze niet meer in jou tuin hoeven komen. En dan toch nog hun oude verblijfplaatsen voorlopig goed blijven behandelen met vlooienbestrijding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100