heeft iemand ideeen over hond uitlaten s'middags?

ik wil mn ouders graag overtuigen om een hond te nemen, maar hun grootste breekpunt is het uitlaten.
s'morgens voor ik naar school ga kan ik m wel uitlaten en s'avonds zouden mn ouders dan zelf even snel een rondje moeten lopen.
maar hoe doe ik het dan s'middags? ik ben vaak pas half 3 uit. en maandag, dinsdag , en vrijdag is er s 'middags sowieso bijna nooit iemand thuis.
heeft iemand ideeën???????

Toegevoegd na 15 uur:
een kat kan niet omdat mn vader er allergisch voor is...
en er zijn maar 3 dagen dat er een probleem is. hoelang kan een hond zonder uitlaten?

Toegevoegd na 2 dagen:
dit is de 2e keer dat ik toevoeg aan mijn vraag, omdat ik vind dat mensen antwoord geven alsof ze me al jaren kennen.
het is zo dat ik niet vind dat het 'maar'3 dagen zijn . ook denken mensen gelijk dat ik alleen een kort rondje zou dat wat niet waar is ik woon tegenover een grasveldje!!!
een uitlaatservice is een goed idee zeker weten. ook willen mn zusje en ik geen puppie maar willen en wat ouder hondje nemen uit het asiel. dan geef je ze nog een beter leven ook!
ik heb gewoon in mn hele leven nogal wat meegemaakt en ik kan er niet met mensen over praten een hond zou dan troost en geluk geven...
een goudvis gaat dan niet werken en ik heb slechte ervaringen met knaagdieren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je hond tussen half 3 en half 4 uitlaten is geen probleem. Mijn hond word elke dag uitgelaten als het eerste gezinslid thuiskomt ( meestal rond half 4) hierdoor leert je hond een ritme aan waardoor hij zal wennen aan laat in de middag uitgelaten worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blij dat ik je hond niet ben zeg!
zou niet graag de boel op moeten houden omdat dit nu eenmaal het ritme is. wennen is wat anders dan een prettige situatie.
hou voor de lol zelf eens alles op van 's morgens tot in de nammiddag. wel ff blijven doen want dat wordt het een ritme en dan is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha jezus wat triest zeg. Mijn hond is 9, dolgelukkig en kerngezond. Als ze zoveel leed had zou ze dat echt wel laten merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want dan zou ie het zeggen?
wie heeft het hier over leed of ongezond? lang wachten voor de druk van de ketel kan is onprettig. maar goed, probeer het gewoon zoals ik voorstelde.

Andere antwoorden (16)

Hondenuitlaatservice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zou bij wijze van proef een jaar de honden in de buurt kunnen uitlaten.
Bent u niet in staat om regelmatig een hond uit te laten,
begin er dan niet aan, want u scheept er dan uw ouders mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal gelijk!
eerst kijken of het haalbaar is ipv te zoeken naar opties die er gewoon niet zijn en mouwen aanpassen om iets haalbaar te maken omdat je zelf zo graag iets wil.
laat maar zien die verantwoording! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de wens van de vraagsteller, maar een hond nemen om het e.e.a. te compenseren is niet goed als men er geen tijd voor heeft.
De vraagsteller kan wel als vrijwilliger in een dierenasiel zich nuttig maken.
Een hond alleen thuis, dag in dag uit. Welke hond zou graag bij jou thuis willen wonen? Een hond laat je niet even snel uit. Hij moet kunnen rennen en spelen. Minimaal 3x per dag moet hij uitgelaten worden, maar een beetje hondenliefhebber dat het vaker. Zie jij dit al gebeuren? Neem maar een kat of een vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, je kunt niet goed voor een hond zorgen, punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap de min niet
+1
Dat is echt not done... Voor wie neem je de hond dan? Er is toch nooit iemand thuis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet genoeg voor de hond, dus niet doen inderdaad. Maar het is niet zo dat er nooit iemand thuis is en het dus geen zin heeft voor henzelf om een hond te hebben, ze kunnen er immers 's avonds en in het weekend van genieten.
zo klein hondje heb veel aandacht nodig
voor al als ze ze jong zijn dus neem ouderen hond die wel alleen kan zijn geen jong hondje dat moet je niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee is: neem geen hond.
Als je nu al moet zitten schipperen om elke dag een paar momenten te vinden waarop hij uitgelaten kan worden, dan gaat dat zeker spaak lopen. Ik kan me wel voorstellen hoe groot (klein) dat rondje voor schooltijd gaat worden: net genoeg voor een snelle plas en hoop en weer naar binnen. Voor overdag is er dus niemand beschikbaar, en 's avonds moeten ouders dat maar 'even snel' moeten doen. Maar de hond krijgt dan absoluut te weinig beweging hoor, vier keer uitlaten per dag is wel het minimum, en een van die vier moet echt wel een flinke wandeling zijn. En dat zijn dan nog maar de minimumeisen.
En dan nog het socializen, het opvoeden, het spelen.

Om des honds wille: doe het niet!

Toegevoegd na 4 uur:
Naar aanleiding van je uitbreiding: 'maar' drie dagen. Even tellen hoeveel dagen er in de week zijn... Dus bijna de helft van de week!
De insteek moet niet zijn: hoelang kan hij zonder uitlaten, maar: kan ik een hond een optimaal leuk leven bieden?
En het spijt me voor je, maar ik denk niet dat jullie voldoende tijd vrij hebben om aan de hond te besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je verlangen om een hond te hebben. Er is geen betere kameraad dan een goed opgevoede hond.
Maar....een hond wordt pas een goede metgezel als hij volop hond kan zijn. Dat houdt meer in dan het uitlaten alleen.

Een hond moet lid zijn van de familie. Weliswaar op de onderste sport van de ladder, maar hij moet van harte aanvaard zijn door de hele gemeenschap waarin hij leeft.
Is het een tussendoortje, die de halve dag geparkeerd wordt, dan voelt een hond de afwijzing. "Ach, laat jij even de hond uit, ik heb nu echt geen tijd" schept al een sfeer van gehaastheid en afwijzing.

Ik zou hier wel een boek over kunnen schrijven. Wacht tot je leven er zo uitziet, dat je ruim tijd hebt om met een hond samen te kunnen leven. Koop in die tussentijd heel veel boeken (nieuw of tweedehands) en verdiep je in "de hond, in al zijn facetten". Je zult zien, dat het meer eist dan een uitlaatronde en het vullen van zijn voerbak.

Het is jammer voor jou, dat ik al deze woorden moet schrijven, maar tezelfder tijd begrijp ik je verlangen zo goed!
Het is absoluut niet zo dat ik het je misgun hoor!
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus, Ivana....ik ben het eens met elk woord dat je schrijft, en ik bewonder vooral je empathie.....
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande antwoorden. Je bent nu niet in een fase waarin een hond in je leven past. Doe het dus niet.
Als tussenoplossing kun je eens in je buurt rondkijken of en iemand in de buurt is die een hond heeft en die jij dagelijks mag uitlaten. Met een "buurhond" kun je op die manier ook een band opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan iemand die je goed kent en die de sleutel van je huis heeft de hond wel uitlaten als hij/zij het zelf wil dan anders had ik had ik geen hond genomen, een kat zou wel kunnen, die kun je naar buiten laten of gewoon binnen houden, anders zou ik het ook niet weten

Toegevoegd na 36 minuten:
een hond kan wel 4-5 uur zonder uitlaten maar dat is het maximale, als je een achtertuin hebt kun je hem daar wel laten met de deur open, moet je wel een schutting hebben die goed afgesloten is hebben, maar ik weet niet als je een achtertuin met schutting hebt?? het ligt trouwens ook aan wat voor soort het hond het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er niet een hondenasiel in de buurt? Daar kan je je misschien aanmelden als vrijwilliger om eens in de zoveel tijd eens met een of meerdere van die honden te lopen. Dit kan misschien ook bij een dierenhotel. Of je kan in de weekenden bij een hondenuitlaatservice werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strak plan als je iets wil met je verantwoording naar dieren toe, maar denk dat het meer om de 'heb' gaat en hier de zinnen op zijn gezet..... +1
als je zo moet passen en meten, de hond nu al afscheept met korte rondjes, je jezelf afvraagt hoe lang het dier zijn plas en poep op moet houden, je vervolgens je ouders moet overhalen en overtuigen zeg ik keihard
NIET DOEN.

een huisdier een is weloverwogen keuze waar het hele gezin achter moet staan en waar iedereen zijn tijd aan kan en wil besteden.
ff snel dit of dat werkt gewoon niet voor een hond, simpel zat. het is niet ff snel de druk van de blaas afhalen, maar wat dacht je van beweging, sociale contacten voor de hond, ff lekker rennen.

#maar# 3 dagen dat er een probleem is. kom op zeg.....
das bijna de helft van de week,
ALS je al op tijd je bed uitkomt om de hond voor je school uit te laten (of word dit ook een lekker snel en kort blokje?)
's avonds ff snel een kort blokje met je ouders

3 keer is gewoon te weinig voor een hond, dus ik zou me lekker gaan focussen op een konijn ofzo, of een naaktrat zodat niemand last heeft van allergie.
ook dan even van tevoren nadenken over de verzorging en tijd die erin gaat zitten en waar een dier behoefte aan heeft.

vergeet je ouders niet te vertellen dat ze deze mensen een huissleutel moeten geven om de hond op te halen, weet niet of ze daar zo op zitten te wachten, of wou je de hond uren voor die tijd al voor de deur zetten?

en als je schooltijden veranderen (hond gaat langer mee dan een schoolrooster) mag je hopen dat een uitlaatcentrale zich hierin kan schikken, anders heb je nog steeds een probleem.

mocht het niet lukken.... ze verkopen bij de bart smit echt bijzonder schattige furby's, kost het uitlaten via een service je ook niet rond een tientje per keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is grootendeels onzin. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik ken genoeg honden die 3 keer per dag uitgaan en kerngezond zijn. wij kunnen gewoon poepen en plassen wanneer we willen alleen honden leren een ritme aan waaraan ze wennen en hebben daar uiteindelijk geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik had al gelezen dat je het lachwekkend en triest vond.
alsnog bedankt voor je persoonlijke mening en standpunt. dat jij het onzin vind wil niet zeggen dat het ook voor iedereen onzin is natuurlijk.
ik spreek ook uit ervaring op meerdere gebeiden met honden maar zal je dit besparen want hoef jou niets te bewijzen namelijk. nogmaals, te weinig uitlaten is niet per definitie ongezond, en je hond kan er oud mee worden zoals je hebt gedemonstreerd.
het gaat erom wat voor een hond prettig is, (NATUURLIJKE behoeften) en niet waar ie aan kan wennen door zich aan te passen. dat een hond net als een mens zindelijk kan worden wil niet zeggen dat het fijn is om het zo lang op te houden. dit hoef je niet te snappen, en vraag dat ook niet van je.
ik zou geen hond pakken, ik zelf wil ook graag een hond maar mag ook niet van mijn ouders, maar kijk:
1. je moet er bekant de hele dag zijn voor je hond, want ik zie dat er op maandag,dinsdag en vrijdag bijna niemand thuis is, dus je hond heeft niet genoeg aandacht.
2. een hond uitlaten is voor de eerste paar weken leuk, maar daarna, nee, dan is het niet meer leuk.
3. wat je wel kan doen, van familie,vrienden,vreemde, de hond uitlaten.

groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn hondenuitlaatservice bedrijven die dit kunnen doen.

Ik vraag me wel af of het verstandig is om een hond te nemen onder deze omstandigheden. Als scholier scheep je uiteindelijk toch je ouders op met de hond en als je daarna gaat studeren (en we mogen er van uit gaan dat die hond nog wel lang genoeg leeft om dat mee te maken daar dat toch nog maar zo'n 3 a 4 jaar verder is) dan kan je de hond niet mee nemen op je kamer (en zo je thuis blijft wonen: je gaat dan heel wat langere dagen maken zelfs als je in je eigen woonplaats kan studeren).

Daarbij moeten je ouders ook maar net zin hebben om die hond iedere dag uit te laten. Je zal nu nog vol goede ideeën zitten maar over een paar jaar (eerder al waarschijnlijk) loopt die hond er nog steeds en als jij dan in het weekeinde aan het feesten bent moet die hond er nog steeds uit en een klein beetje puber heeft daar echt heel weinig zin in... Ook als pinkpop, paaspop, lowlands, zomer vakantie ed. bezig zijn moet die hond nog steeds af en toe poepen en vanuit Salou oid. je hond uitlaten wordt toch moeilijk.

Als je dan toch een hond neemt, ga dan niet voor een pup maar haal een volwassen hond in huis. Een volwassen hond kan beter tegen alleen thuis zijn dan een pup maar ook dan zal je de eerste weken veel tijd moeten investeren om de hond aan het gezin te laten wennen. Gegeven dat je zelf nog scholier bent en je ouders blijkbaar ook een volle dag indeling hebben wordt het moeilijk om de hond de aandacht te geven die het dier nodig heeft. In tegenstelling tot katten hebben honden echt aandacht nodig van hun roedel (het gezin dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eerst een na over het ras wat je wil en hoeveel beweging deze nodig heeft.Een hond uit het asiel prima maar je moet hem ook uitlaten.Dus denk erg goed na voordat je zoiets doet want het is een levend wezen die je niet zomaar weer kunt inruilen als het toch niet gaat.Dus als je hond je troost brengt en je maat gaat worden denk dan ook aan hem en wat hij nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 3-4x een grote wandeling doet met de hond dan kan ik me er nog in vinden. Als je hem dan af en toe nog eens een plasje laat maken en je er nog een avond mee speelt zie ik er geen kwaad in.
Me dunkt is een hond nog steeds beter af bij iemand die er elke dag deftige wandelingen mee maakt en thuis mee speelt dan in een asiel.
Er zijn enorm veel honden die hulp nodig hebben en die het nu veel slechter hebben.
Als ze een hond (bv. uit spanje waar ze hoogstwaarschijnlijk zullen sterven) redden denk ik dat ze er goed aan doet.