Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als kind mocht ik altijd een witte muis hebben. Meer konden we ons niet veroorloven. Ik kon er uren mee spelen en het diertje was actief en vrolijk. Het liep door de hele kamer, maar zat het liefst op mijn schoolboeken (waar wel eens een bladzijde van sneuvelde door de kleine tandjes).
Als het beestje na 2,5 jaar stierf was ik ontroostbaar totdat er een nieuwe kwam.

Ze kunnen alleen leven, als je ze veel ruimte en aandacht geeft.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Muizen kunnen prima alleen leven.
Of het gezellig voor ze is, is nog eens wat anders.
Als je dan al zo'n beestje in een kooi wilt gooien, is het wel leuk om het iets gezelliger voor ze te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verbaast me niets....
Ja, dat kan met als enige voordeel dat het voorkomt dat je er binnen "no time" een heleboel hebt ... maar of het leuk is voor het beestje zelf ?????
(Lees meer...)
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Dat bedoel ik dus met "of het leuk is voor het beestje zelf" ...
In de meeste gevallen dat ze alleen worden gehouden, overleeft het beestje wel, dus kun je hem theoretisch gezien alleen houden.

Echter zijn deze muizen altijd minder sociaal en actief. Ze zitten vaak stil in een hoekje, komen niet nieuwsgierig op je af, weinig eetlust etc. Dit zou je dus een depressie kunnen noemen ja. Soms komt het ook voor dat het beestje gewoon weg stopt met eten als hij alleen is (ook wel eens na dat zijn maatje is overleden).

Hou dus alsjeblieft nooit een muis in zijn eentje. Het is gewoon zielig voor het beestje. Het zijn groepsdiertjes, en als je er niet meerdere wil, moet je er helemaal geen 1 nemen. (Geldt voor zo goed als alle knaagdieren vind ik ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een hamster! Die moeten alleen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een muis gehad en die is ongeveer 2 jaar geworden, en die heeft ook alleeen geleeft alleen hij had allemaal buisjes in zijn kooi, dus koop leuke speeltjes dan vermaakt het muisje zichzelf wel :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding