Onze labrador verhaard heel erg! Wat kan ik eraan doen.

Onze labrador verhaard heel erg. ik kam hem regelmatig en verzorg hem goed, toch verliest die bijna het hele jaar door heel veel haar, in de rui periode plukken en nu stug haar. welke vitamine kan ik aan het eten toevoegen, of wie weet er een goede oplossing?

Toegevoegd na 12 uur:
Onze hond krijgt Royal canin light

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
35K

Het beste antwoord

ik zou het eens proberen met visolie(capsules), goed voor huid en haar.
en kijk eens naar de kwaliteit van het voer wat je geeft.
deels rauw, gecombineerd met premiumbrok, daar doen veel dieren het erg goed op.
of geef kompleet vers voer.
iig geen supermarktvoer geven.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga de visolie proberen in combinatie met vers voer. De rest heb ik al eerder geprobeerd.

Andere antwoorden (10)

Een labrador moet je in de rui minstens 2x per dag buiten borstelen. Dan laten rennen. En nog eens borstelen.
Labradors staan erom bekent heel erg te verharen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel brokken bevatten te weinig vet. Voeg eens wat visolie toe of schapenvet. Een paar keer per week een vleesvoer kan ook wonderen doen.
Sinds mijn honden helemaal rauw vlees eten verharen ze stukken minder.
fremar
13 jaar geleden
Google eens op furminator!
Werkt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Multi-vitaminen complex voor honden, zorgt voor snelle verharing en gezondere vacht

•Multi-vitaminen voor honden.
•Lavita is een middel dat speciaal is ontwikkeld tegen haaruitval, jeuk en huidschilfers.
•Lavita helpt uw huisdier snel door z'n verharing heen en zorgt voor een mooie, gezonde vacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is naar de Trimsalon en de hond daar laten ontwollen.
Als ik me niet vergis is dit zo'n twee keer per jaar aan te raden.
Ik heb ook een Labrador gehad en ken het probleem maar wist toen niet van ontwollen.
Daarbij worden zowel de onder als de dekharen ontwolt.
Wat ook kan helpen is regelmatig een bad, dat deed ik ook en daarna goed borstelen met een harde iets wat fijne borstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ik met capsules en dergelijke aan de gang zou gaan, zou ik eerst erg benieuwd zijn naar welk voer hij krijgt. Dit kan namelijk ook uitmaken in de verharing. Het kan namelijk goed zijn dat hij blijft verharen doordat hij brok krijgt waar hij niet helemaal goed op reageert.

Mensen vragen ons ook steeds waarom onze jack russels en herder niet tot nauwelijks verharen. Nou: Omdat ze voer krijgen waarvan ik weet dat ze er goed op reageren.

Waar zie ik dat verder aan: De glans van de vacht, de hoeveelheid en kleur van de ontlasting.

De herder krijgt bij ons ook ander voer dan de jack russels. Hij krijgt lam en rijst brok. Omdat van deze brok de vacht soms doffer wordt krijgt hij schapenvet bij. Men zegt dat dit ook helpt tegen het verharen, maar de sceptici onder ons zijn het daar niet helemaal over eens.

Ik beveel tenslotte overigens geen enkele brok 100% aan. Ik ben wel voorstander van brokken zonder chemische toevoegingen.
Als je hond er maar goed op reageert, en dat zul je vanzelf uitvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Viacutan is een voedingssupplement wat echt hele goede resultaten geeft bij vachtproblemen. Je voeding is goed, maar veel rashonden, waaronder de Labrador zijn erg gevoelig voor vacht- en huidproblemen. Dan is er meer nodig.
Ik heb al zoveel honden ontzettend zien opknappen op Viacutan, echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op site www.specialgrooming.nl

Daar is een borstel die heet shedstopper,het is de goedkope variant van de furminator.
Ik gebruik hem voor mijn Flabrador,werkt perfect,mag wel alleen in ruiperiode gebruikt worden,in zomerperiode 2x per week,in najaar 1x per 2 weken ivm dat ze de onderwol hard nodig hebben voor de aankomende winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ten eerste zou ik inderdaad kijken naar zijn voer! Google eens op KVV, of als je het beste voor je hond wilt hebben: BARF of NRV.

Ten tweede raar ik de Furminator ten sterkste af! Ik heb hem ook een tijdje gebruikt, maar hij beschadigd de ondervacht! Verder werd het ruien niet minder, maar juist meer omdat ze de haren stimuleert om uit te vallen door het kammen! Waarom zou je visolie geven als je ook gewoon sardientjes voor een paar euro op de kop kan tikken op de markt? Super vet! En alhoewel een hond eerst aan vis moet wennen, gaat het er hier altijd perfect in!

Gewoon met een borstel borstelen, en KVV of BARF/NRV geven met af en toe een visje. Een ei af en toe geven(Rauw of gekookt, mag beide) en misschien wat schapenvet, en ik weet zeker dat je hond nauwelijks meer verhaard en erg glanst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies: probeer eens een echte goede voeding. Royal Canin werd eerder gezien als één van de beste voedingen, maar aangezien de voedingen van Royal Canin veel granen bevatten.. kan een hond daar een reactie op krijgen. Die reacties kunnen zijn: jeuk, last van het oor, pootje bijten, eiwit-bultjes en ook haarverlies. Ik zou gaan voor een voeding waar flink veel vlees in zit ( wanneer je op brokken wilt blijven ), dus bijvoorbeeld Pro Plan, Eukanuba of Nutro. Het is geen wondermiddel, pas na een zak of twee kun je merken dat het beter wordt.
Ook kan het eerst zijn dat de hond iets meer gaat verharen, dat is een proces wat bij het overstappen van voeding hoort.