Waarom bijt mijn kat mij?

Soms als m'n kat naast me ligt of op m'n schoot begint ze naast het kwijlen wel eens mijn arm te likken of bijt ze er heel zachtjes in. Waarom doet ze dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
67.4K

Het beste antwoord

Katten die elkaar aardig vinden, verzorgen elkaar ook wel. Ze wassen dan elkaars vacht, door te likken en zo af en toe te 'knabbelen'. Met dat knabbelen halen ze met hun voortanden klitjes uit de vacht.

Zachtjes bijten is ook iets dat een moederpoes bij een kitten kan doen, bijvoorbeeld om de kitten te verplaatsen of als opvoedkundige maatregel.

Kortom: je kat vindt je heel lief, hetzij als vriendje, hetzij als kindje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik herken dit wel maar dan zitten er schoonmaakmiddelen geurtjes aan mijn hand, en die probeert mijn kat er af te krijgen. nou probeer maar eens met chloor, dat krijgen ze er zomaar niet afgelikt. maar dan lijkt het wel of mijn kat enigzins kwaad is dat die geur er niet af gaat. maar mischien is het in jou geval ook wel spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn liefdesbeetjes :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Gezien jouw vorige vraag zou ik zeggen, dat liefde door de mond gaat bij jouw kat.
Maar kijk doch even op de link, kan ook een ziekte zijn staat er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door aanhankelijkheid en speelsigheid...
Is dus niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is spelen en domineren.
de kat laat jou weten het wel fijn te vinden. maar niet dat ie zwak is of dat jij boven hem staat.
het is meer een waarschuwing ook van tot hier en niet verder. (bvb op zijn buik)
inneens zijn ze het ook zat en lopen ze weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kat likt mij niet, maar als ik hem aai en knuffel en hij hard spint geeft hij mij af en toe van die zachte beetjes. Dat zijn liefdesbeetjes volgens mij. Als hij me wil waarschuwen iets niet te doen, bv zijn buik aaien, geeft hij me een tik met zijn poot zonder zijn nagels te gebruiken. Ga ik dan toch door dan krijg ik een lel mét nagels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten verzorgen zichzelf, maar ook andere katten. Het is een sociaal aspect. Daarnaast treiteren katten elkaar ook soms door elkaar zachtjes te bijten of elkaar aan te tikken met een pootje, dit loopt meestal uit op een stoeispelletje. Hiermee wordt de rangorde bepaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kat je bijt aqepteerd hij je in de familie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.maxizoo.be/nl/tips-en-advies/katten/algemeen-5