Mijn hond eet niet meer.

Mijn hond, een bruine labrador van 7 jaar, is al sinds een week niet meer normaal aan het eten. Soms eet ze wel wat, maar dat is dan maar een heel klein beetje. Ze is nog wel actief en speels, maar dat wel minder dan vroeger. We hebben al andere brokken gekocht, maar die wil ze ook niet eten. We hebben haar tanden ook nagekeken, en daar is ook niets mis mee.

Heeft iemand dit misschien al meegemaakt? Weet er iemand wat we moeten doen?

Toegevoegd na 2 uur:
Naar de dierenarts was ik al geweest. Die zij dat het iets aan haar lymfeklieren was, maar hij was niet zeker. Maar ze krijgt nu al wel antibiatica. Via deze site en deze vraag ben ik gewoon op zoek gegaan naar andere mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd baard dat mij gelijk zorgen, ik heb zelf een labrador en als er iets is wat ze graag doen, is dat normaal juist eten....
Labradors worden meestal wat minder oud en vanaf 7 kun je eigenlijk wel kwaaltjes verwachten.
Je kunt overal op zoeken, gedrag als gras eten, zeurderig zijn, meer dorst hebben, ontstoken oren, bulten, etc.
Punt blijft = ga naar de dierenarts!!!

Eerlijk gezegd ken ik maar bar weinig labradors die hun eten laten staan. Maar rond 7 kun je zeker wel verwachten dat ze minder speels en actief worden, hoewel dat speelse juist vaak wel blijft.
Het lijkt erop alsof e hond echt wel iets mankeert. Of heel misschien, dat die minder honger heeft door minder beweging maar dat lijkt me niet.

Onze hond was ook erg kieskeurig qua voeding, misschien even kijken wat ze doet bij ander voedsel. Onze hond is bijvoorbeeld dol op fruit, dit is ook minder hard. Kijk eens of ze zacht voedsel wel wilt eten, soms zie je niets aan het gebit.

Ik raad echt aan gewoon naar de dierenarts te gaan en als je zelf wat meer wilt weten, haar gedrag om te draaien. Wat deed ze eerst wel dat ze nu niet doet en wat doet ze nu wel wat ze eerst niet deed.
Maar dierenarts is noodzaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je voelt dat het niet klopt dat ze niet eet. Ik zou zo gauw al het kan een afspraak maken bij een dierenarts. Er kunnen zoveel redenen zijn behalve de tanden waarom je hond niet eet. Het kost wel geld om naar die dokter te gaan, maar het is ook voor je eigen geruststelling, een week slecht eten is best lang voor een 'gezonde' hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn hond hetzelfde had, zou ik naar de dierenarts gaan. Zeker niet zelf dingen gaan bedenken, of afgaan op advies van anderen. Soortgelijk symptomen hoeven niet altijd dezelfde oorzaak te hebben. Dus neem geen risico en ga even langs de dierenarts met haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jouw was zou ik snel naar die dierenarts gaan, mijn konijn had ook zoiets en die is later dood gegaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap eerlijk gezegd echt niet dat jezelf niet bedenkt om naar de dierenarts te gaan!!als je zelf niet meer eet zonder een reden ga je toch ook naar de huisarts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook naar haar ontlasting. De dierenarts zal zeker vragen hoe dat er uit ziet. Eventueel kan je een beetje van de ontlasting meenemen, zodat het onderzocht kan worden.
Ivana