gaat missy (poes) bevallen

ik had een vraagje over onze poes missy..
ze is zwanger en ik denk toch wel dat ze op het laatste loopt, ze is echt superdik geworden en haar tepeltjes zijn al iets opgezwollen.. Gisteravond lag ze zoals altijd lekker bij me op de bank, tot ze opeens heel onverwacht begon te miauwen en echt zo klagend miauwen.. ze wou ook de hele tijd kopjes geven en geknuffelt worden..en met haar pootjes precies zo graven tussen de dekens, en ik mocht van haar niet weg gaan want dan begon het miauwen alweer.. tot half 1 snachts heb ik bij haar gezeten.. maar omdat ze intussen rustig lag te slapen ging ik ook naar bed toe.. vanmorgen leek alles terug normaal ze is zelfs een half uurtje buiten geweest en heeft haar bakje leeg gegeten.. ze slaapt al sinds ze terug is van haar ochtendwandeling, en blijft in de buurt van haar werpkist liggen.. zou het kunnen dat de bevalling zich gaat aankondigen of zijn dit niet direct tekens voor een naderende bevalling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De onrust kan inderdaad een teken van de naderende bevalling zijn. Wellicht had ze al wat voorweeen. Zolang ze eet en drinkt is alles prima. Houdt haar goed in de gaten. Zodra de bevalling begint en ze gaat persen moet je echt gaan opletten.
Bij een eerdere vraag (zie bron) over een zwangere poes heb ik een uitgebreid antwoord gegeven, lees dat maar even door.
Als je twijfelt of het goed gaat DIRECT de dierenarts bellen, daar zijn ze voor. Beter 100x overleggen voor niks, dan dat het fout gaat. 's Avonds en in het weekend kan je hiervoor de spoedlijn bellen, houd deze nummers bij de hand.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
NB bij het antwoord op de eerdere vraag in de bron, verder lezen bij de reacties, mijn antwoord daar was langer dan dat paste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou voor de zekerheid even langs gaan bij de dierenarts