Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een klein aquarium met guppies. Bestaat er een manier zodat ze in mijn 3 weken vakantie toch voldoende voer krijgen? Bedankt voor je antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe klein is je aquarium en hoeveel vissen zitten er in?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Indien je een gezonde bak hebt met voldoende plantengroei, zal er voor de guppen voldoende voedsel te vinden zijn om de drie weken te overleven, laat wel het licht branden, anders stoppen je planten en algen met hun groei.
Nu je nog thuis bent kan je het toch uitproberen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank. Maar eten die guppen dan planten en algen. Sorry voor mijn onwetendheid, ik ben een beginner.

Andere antwoorden (4)

Je hebt wel vakantievoer. Dat is een soort schelp, of klont, die langzaam voer afgeeft. Maar ik denk niet dat dat genoeg is voor 3 weken eigenlijk. Vissen zijn op zich wel gemakkelijke logees, kun je ze niet tijdelijk bij iemand onderbrengen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het, het beste is iemand anders je vissen eten te laten geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die klokken die om de x-tijd iets laten vallen..
ideaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slimste is denk ik om iemand anders de guppies te laten voeren, terwijl je zelf weg bent. 'Vakantievoer' is in de meeste gevallen geen slim plan, zeker niet als je drie weken weg gaat. Dit soort voer kan het water namelijk behoorlijk aantasten (vervuilen) waardoor het zuurstofgehalte flink achteruit kan lopen. Dat is niet goed voor de visjes...

Toegevoegd na 1 minuut:
Het apparaat dat gebruiker 'wisl' ter sprake brengt, zou wel een goede oplossing kunnen zijn, omdat je hierbij gewoon je eigen voer kunt blijven gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding