Ik heb een klein aquarium met guppies. Bestaat er een manier zodat ze in mijn 3 weken vakantie toch voldoende voer krijgen? Bedankt voor je antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe klein is je aquarium en hoeveel vissen zitten er in?

Het beste antwoord

Indien je een gezonde bak hebt met voldoende plantengroei, zal er voor de guppen voldoende voedsel te vinden zijn om de drie weken te overleven, laat wel het licht branden, anders stoppen je planten en algen met hun groei.
Nu je nog thuis bent kan je het toch uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank. Maar eten die guppen dan planten en algen. Sorry voor mijn onwetendheid, ik ben een beginner.

Andere antwoorden (4)

Je hebt wel vakantievoer. Dat is een soort schelp, of klont, die langzaam voer afgeeft. Maar ik denk niet dat dat genoeg is voor 3 weken eigenlijk. Vissen zijn op zich wel gemakkelijke logees, kun je ze niet tijdelijk bij iemand onderbrengen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het, het beste is iemand anders je vissen eten te laten geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die klokken die om de x-tijd iets laten vallen..
ideaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slimste is denk ik om iemand anders de guppies te laten voeren, terwijl je zelf weg bent. 'Vakantievoer' is in de meeste gevallen geen slim plan, zeker niet als je drie weken weg gaat. Dit soort voer kan het water namelijk behoorlijk aantasten (vervuilen) waardoor het zuurstofgehalte flink achteruit kan lopen. Dat is niet goed voor de visjes...

Toegevoegd na 1 minuut:
Het apparaat dat gebruiker 'wisl' ter sprake brengt, zou wel een goede oplossing kunnen zijn, omdat je hierbij gewoon je eigen voer kunt blijven gebruiken.