Kun je andere aquarium vissen bij sluirerstaart zetten?

Zo ja welke dan precies.
Ik zou namelijk niet weten welke ik erbij moet doen.
Oooo en mijn telescoop oog vis is overleden dus! De bak is 20 liter dacht ik met dagverlichting en filter, ong 40 bij 30 bij 25 (breed,hoog en lang)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Dat kan wel, bijv. Vrouwtjes van dezelfde soort. Dan moet je er wel 2 bij doen omdat het mannetje vaak agressief is, zo hebben ze beide maar de helft te verwerken;-) Er zijn nog veel andere vissen die je erbij kunt zetten, welke dat precies zijn weten ze bij de dierenwinkel ongetwijfeld beter dan ik! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet wat ik je vertelde over dat mannetje met 2 vrouwtjes! Dat ging over een kempvis (heeft ook een sluierstaart dus was in de war)!

Andere antwoorden (2)

Niet alle vissen kunnen, want drukke en rustige vissen kunnen niet samen. Bijvoorbeeld maanvissen en discusvissen kunnen niet samen en maanvissen en sluierstaarten kunnen ook niet samen. Check het inderdaad in een goede dierenzaak, niet zomaar een derde rangs zaakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sluierstaart is een koud watervis, dus binnen prima te houden zonder verwarming in het water.
Echter zijn het erge vervuilers en de meeste aquariunfilters zijn voor dit soort vissen te klein, die zijn meer bedoelt voor guppen e.d.
Dus hele kleine visjes.
je hebt slechts 20 l. water in je bak, dus erg klein.
Wil je toch met succes er een vis bij doen, ververs dan 1 x per week eenderde van het water.
Een sluierstaart is een soort goudvis en alle andere soorten goudvissen kunnen hierbij, zoals je telescoopoog maar ook calico sluier, hemelkijker, moor, pearl shub ,shubunkin in alle kleuren enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar mijn sluierstaard is ongeveel 4 cm moet ik dan een nieuwe filter kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is nog heel erg klein voor een sluierstaart, maar heb je het dan wel over een goudvisachtige?
En vergeet niet dat een sluierstaart wel 15 cm. kan worden.
dan is je filter zeker te klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als hij 15 cm wordt dan past hij bijna twee keer in mijn aquarium
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn ook eigenlijk vijvervissen of vissen voor een heel groot aquarium.