Wat voor een voer geef je? Voer is dus de nummer 1 reden van slechte haarkwaliteit, of overmatig haaruitval. Probeer hem zo weinig mogelijk te kammen, pas als je merkt als het haar BEGINT te klitten, dus niet als het al klit. Hoe vaker je het haar kamt, des te sneller zullen de haren uitvallen.
Mijn hond, een witte herder, krijgt op dit moment BARF(Bones And Raw Flesh) en je zal verbaasd zijn, maar het is even duur, vaak zelfs goedkoper, als brokken of ander voer. Je moet je alleen een beetje moeite doen om je in te lezen en een menu te maken. Het resultaat is verbluffend: Mijn hond verhaard haast niet meer, je ruikt hem niet meer(Als hij vis heeft gegeten ruik je, als je aan zijn haren ruikt, wél de vis) en zijn voorhuidontsteking is vrijwel totaal opgehouden.
Nu, hoef je natuurlijk niet meteen met BARF te beginnen, beter is zelfs nog om eerst met KVV te beginnen, dit is voorgemalen vlees, wat je in de diepvries kan bewaren. Als je het eens wilt uitproberen: Bij je lokale supermarkt zullen ze vast in het vriesvak Smuldier hebben. Pens stinkt enorm, dus dat is niet aan te raden. Verder, als je KVV wilt blijven geven, pak dan Carnibest, of andere betere KVV's. Verder is KVV geen vervanging voor BARF, want BARF maakt de tanden ook meteen schoon! Lees je even in over je hond voeren, en laat je niet overhalen door de commerciële hondenbrokken, zoals Pedigree, Hills, Bonzo, Frolic etc...
Je hond is immers een carnivoor, en in die brokken zitten maximaal 4% vlees! Wat er dan ook op de verpakking mag staan! En wat voor een vlees dat is...Dat zet ik hier liever niet...
Toegevoegd na 1 minuut:
@Lenneke, je kan je hond niet álleen pens compleet geven... En Smuldier is écht een slechte KVV, ik zou eerder Carnibest of Lotgering pakken.