Mijn hond stinkt heel erg. (beschrijving)

Het is een golden retvriever die altijd heel veel haar achterlaat, je kan er dus makkelijk een plukje haar uithalen.. En als je hem aait stinkt heel je hand al. We hebben al verschillende dingen geprobeert. Maar heeft iemand nog een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Inderdaad wat al eerder gemeld is speelt voeding een grote rol hierin. Hebben zelf een bruine versie. Wat ook goed helpt is door de hond regelmatig te borstelen. Genieten ze ook meestal van. En na het borstelen met een vochtige doek alle haren verwijderen.

Als het je zelf zou overkomen ga je ook naar de doktor. Doe dit ook met je hond.

Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het beste kan je hiermee naar de dierenarts gaan. Als je hond echt heel sterk en vies ruikt, dan komt dat vaak door een gist of een schimmel.
Waarschijnlijk is je hond dan ook overgevoelig voor bepaalde bestanddelen in de voeding. Hypo-allergeen voer en speciale shampoos in combinatie met medicijnen kunnen het pobleem oplossen.
Een gezonde hond hoort niet extreem veel haarverlies te hebben en niet te stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aai de hond eens tegen de haren in en kijk dan eens hoe de huid er uit ziet. Als die er normaal uitziet kun je de hond eens wassen met hondenshampoo. Je kunt je hond echter niet te vaak wassen. De hond kan ook naar een sloot stinken waar hij in is gesprongen, dit kan ook erg stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overbekend probleem met dit soort honden, zeker als ze al wat ouder zijn, mogelijk helpt dagelijks schapenvet met knoflook, verkrijgbaar bij een goede dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ruwhaar teckel stonk ook zo vreselijk en ook dat haarverlies daarbij ook nog kale plekken onder de oksels.
Na antibiotica en allerlei pilletjes ben ik begonnen met wassen met weleda shampoo(baby)en de kale plekken ingesmeerd met Weleda zalf.
Maar het belangrijkste was...na maandan zoeken...het voer ik kocht altijd goede brokken van royal canin,dat was de dooddoender.ik ben overgestapt naar een lamrijst voer en het beterde maar nog niet echt de stank bleef,op advies van een echte honden kenner ben ik over gestapt naar smuldier penskompleet donkergroen etiket te verkrijgen bij AH,C1000.
Na en paar weken was de stank weg en zijn wij dolgelukkig en dat zijn we na een jaar nu nog!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perry , Ik heb al heel lang , sinds de middeleeuwen,honden. Probeer me te gelove n. Al mijn honden zijn van ouderdom gestorven. Geef je hond brokjes van Lidl ( 10 kg. zakken), Jumbo en Plus (mister dog) enz. Doe bij de brokjes 'n scheutje yoghurt en 'n vorkje zuurkool . Koop zuurkool in zo'n plasic zakje , als er zout in zit ,laat je het uitlekken . Toen honden in de oertijd zelf hun prooi vingen , waren dat altijd planteneters . Zij begonnen altijd met de maag van hun prooi . Daar zit veel zuur in . Dat heeft mij op het idee gebracht . Je kan 'n hond loslaten in 'n groentewinkel , maar hij eet niets op. MAAR ZUURKOOL LUSTEN ZE ALLEMAAL ! iK HEB VROEGER IN DE CHEMIE GEZETEN . Ik heb alle analyses van hondenbrokken afgedrukt en naast elkaar gelegd . Het is op miniscule verschillen na , allemaal hetzelfde . Meneer pedigree lacht zich dood . Op vakantie , heb ik het uitgeprobeerd. Honden van medevakantiegangers gaf ik wat zuurkool, en wat denk je ? Ze aten het allemaal op ! Er gaat bijna geen dag voorbij of iemand zegt "wat ziet Uw hond er mooi uit " Doe het maar wat ik gezegd heb . Als je nog vragen heb hoor ik het wel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo simpel ligt het helaas niet. ik heb mijn hond 1 keer het voer van de Lidl gegeven, het kwam er net zo uit als het erin ging, wat een afvalstoffen zeg! de kleur poep ook hetzelfde als het voer zelf. wat een hond lust hoeft niet gezond te zijn. mijn ouders gaven de honden altijd van de pot mee, slechter kan het niet maar ze werden ook zwaar antiek zo oud. hier meer info, gezien de chemie waarschijnlijk interessant voor je?
http://www.hondenvoer.co.nl/page_2.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook al in de chemie gezeten?? net zoals je tegen mij reageerde dat je neerlandicus was wat niet waar bleek..
Je hebt veel fantasie!
de dierenarts en even een wat schilvers laten onderzoeken. waarschijnlijk een bacteriële of gistinfectie.
shampoo of medicatie (soms lokaal behandelen met zalf) kan de infectie verhelpen, maar er zal gezocht moeten worden naar de oorzaak hiervan.

succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
schilfers dus.. :O/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor een voer geef je? Voer is dus de nummer 1 reden van slechte haarkwaliteit, of overmatig haaruitval. Probeer hem zo weinig mogelijk te kammen, pas als je merkt als het haar BEGINT te klitten, dus niet als het al klit. Hoe vaker je het haar kamt, des te sneller zullen de haren uitvallen.

Mijn hond, een witte herder, krijgt op dit moment BARF(Bones And Raw Flesh) en je zal verbaasd zijn, maar het is even duur, vaak zelfs goedkoper, als brokken of ander voer. Je moet je alleen een beetje moeite doen om je in te lezen en een menu te maken. Het resultaat is verbluffend: Mijn hond verhaard haast niet meer, je ruikt hem niet meer(Als hij vis heeft gegeten ruik je, als je aan zijn haren ruikt, wél de vis) en zijn voorhuidontsteking is vrijwel totaal opgehouden.

Nu, hoef je natuurlijk niet meteen met BARF te beginnen, beter is zelfs nog om eerst met KVV te beginnen, dit is voorgemalen vlees, wat je in de diepvries kan bewaren. Als je het eens wilt uitproberen: Bij je lokale supermarkt zullen ze vast in het vriesvak Smuldier hebben. Pens stinkt enorm, dus dat is niet aan te raden. Verder, als je KVV wilt blijven geven, pak dan Carnibest, of andere betere KVV's. Verder is KVV geen vervanging voor BARF, want BARF maakt de tanden ook meteen schoon! Lees je even in over je hond voeren, en laat je niet overhalen door de commerciële hondenbrokken, zoals Pedigree, Hills, Bonzo, Frolic etc...
Je hond is immers een carnivoor, en in die brokken zitten maximaal 4% vlees! Wat er dan ook op de verpakking mag staan! En wat voor een vlees dat is...Dat zet ik hier liever niet...

Toegevoegd na 1 minuut:
@Lenneke, je kan je hond niet álleen pens compleet geven... En Smuldier is écht een slechte KVV, ik zou eerder Carnibest of Lotgering pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wouw! Iemand die zich erin heeft verdiept! Goede info om mee te beginnen"